Най-голямото геймърско изложение започна днес
650 изложители от 45 страни ще се борят за вниманието на публиката
Gamescom - Най-голямото изложение за компютърни и телевизионни игри започна днес в Кьолн, пише Deutsche Welle.
Над 300 хил. малки и големи почитатели на конзолите се очаква да се съберат в германския град, за да се запознаят с последните технологични новости и игри. До 17 август вероятно още няколко десетки хиляди ще закупят билети, изразява задоволството си Джерал дБьозе, главен изпълнителен директор на изложбения център в Кьолн.
Едни от световните лидери – Sony и Microsoft представиха вече своите нови Play Station 4 и Xbox One по време на изложението E3 (Electronic Entertainment Expo) в Лос Анджелис през юни. От днес, обаче, публиката ще може лично да се запознае за първи път с тях.
Над 650 изложители от 45 страни за заявили участие, сред тях е и Скандинавският гейминг институт, подпомагащ около 700 компании с общ оборот от 1,5 млрд. евро. Част от тази мрежа е и Angry Birds на Rovio.
„На този фон, не очаквайте много от Нинтендо”, пише Yahoo. Компанията ще присъства с всичките си продукти, но няма да има специална пресконференция или онлайн презентация.
На 14 август от 17ч. местно време ще бъде направена специална презентация на петия експанжън на бестселъра World of Warcraft - Warlords of Draenor. Презентацията ще включва видео трейлър и потвърждение за датата, когато продуктът ще се появи на пазара.
Последните конзоли предоставят още по-високи изчислителни способности и възможност потребителите сами да моделират „света на игрите”, по начин близък до реалността. Игрите пък впечатляват със все по-сложни истории, представляващи интригуващо предизвикателство за тези, които им отделят от времето си.
„Всичко се развива толкова бързо и става толкова истинско, както никога досега. Дори индивидуално анимираните стръкчета трева. Този технологичен бум доведе до 23% ръст в продажбите на новото поколение конзоли, в сравнение с това излязло на пазара между 2005 и 2007 г.”, посочва Максимилиан Шенк, управляващ директор на немската асоциация за развлекателен софтуер.
Той посочва, че компаниите, членуващи в нея са реализирали продажби за 798 млн. евро само в Германия за първото полугодие. Сумата е с 6% по-висока от тази година по-рано. Видео игрите представляват все още най-голям пазарен дял в сектора, но игралните приложения за смартфони и таблети са тези, които привличат вниманието напоследък. За първите шест месеца от годината приходите от тях са се покачили с внушителните 133% до 114 млн. евро.
Този тип игри привличат наистина необичайни групи потребители. Така например, 41% от използващите подобни приложения са на възраст над 40г.