Panasonic се подготвя за „гаражна разпродажба“
Компанията ще продава поделенията си, които са на загуба и ще съкрати 10 000 работни места
Около една пета от поделенията на Panasonic, или 88 бизнес единици, губят пари и само половината досега отговарят на целта за най-малко 5% марж на оперативната печалба. Това казва в интервю за Reuters финансовият директор на японската група за производство на потребителска Хидеаки Каваи. Най-големият търговски работодател в страната ще трябва да съкрати още 10 000 работни места до края на март, в опи да съкрати разходите си и да се върне към печалба. Panasonic вече съкрати 36 000 работни места миналата година, чрез продажба на бизнеси.
"Нашият ни шеф заяви, че бизнесът трябва да постигне най-малко 5% целева оперативна печалба, рамките на три години", каза Каваи, говорейки за плановете на Казухиро Цуга, който пое поста президент на компания през юни. "Но ние няма да чакаме толкова дълго, за да се справим с тези бизнес единици, които не постигат целите си", добави той.
Разпродажби и затваряне на предприятия ще започне най-рано през следващата година, каза той пред Reuters в централата на Panasonic в Кадома близо до Осака в Западна Япония.
Каваи каза, че Panasonic има за цел печалба на групата да достигне най-малко 200 млрд. йени (2,52 млрд. долара) през финансовата година до края на март 2014 г. - в съответствие с прогнозите на анализатори, анкетирани от Thomson Reuters StarMine.
Panasonic предупреди миналия месец, че ще загубят близо 10 милиарда долара през годината до края на март 201, тъй като отписват милиарди йени в обезценени активи и репутация, свързани с мобилния си телефон, слънчеви панели и малки предприятия за литиеви батерии. Също така компанията отделя пари за покриване на съкращения и други мерки за преструктуриране.