Печалбата на UniCredit достигна 1.4 млрд. евро
Банката е постигнала финансовия резултат благодарение на съкращаване на разходите
Чистата печалба на най-голямата италианска банка - UniCredit е достигнала 1.4 млрд. евро за първите девет месеца на годината. Това показват представените днес финансови резултати. Само за третото тримесечие банката е спечелила чисто 335 млн. евро и надхвърля анализаторските очаквания.
Увеличението на нетната печалба е постигнато благодарение на намалението на разходите, което отчасти успява да компенсира неблагоприятните тенденции по отношение на приходите. Приходите са намалели с 2.1% на тримесечна база, което обаче е по-малко в сравнение с намалението от 4% на същия показател на годишна база.
Значителен принос за положителния финансов резултат на UniCredit към края на септември имат банките в страните от Централна и Източна Европа и Полша. Очакванията са и в следващите месеци с най-голям положителен принос да са страните, в които анализаторите на UniCredit предвиждат по-силен икономически растеж и съответно най-голяма експанзия на групата - Полша, Турция, Русия и Чехия.
"Година след като представихме Стратегическият план на УниКредит виждаме позитивното въздействие от предприетите мерки - намаление на разходите, което води до увеличение на нетната печалба, и значителен спад на рисково-претеглените активи, което подобрява капиталовите показатели. Приходите ни запазват стабилните си нива въпреки предизвикателната икономическа обстановка, най-вече в Италия, благодарение на географската диверсификация на бизнеса и присъствието на групата в страните от Централна и Източна Европа.", коментира главният изпълнителен директор на банката Федерико Гицони.
Като част от изпълнение на Стратегическия план, Бордът на директорите на UniCredit одобри днес проект за сливане на банките в Чехия и Словакия в обща трансгранична структура. Този план подлежи на одобрение от местните органи в съответните държави.
За региона на Централна и Източна Европа, UniCredit вече обяви, че възприема диверсифициран подход като ще оцени потенциала за икономически ръст в различните страни. Четирите страни, в които се предвижда най-голяма експанзия, са Полша, Турция, Русия и Чехия.
България остава сред ключовите пазари за UniCredit благодарение на присъствието на най-силната банка в страната и водещите в техните сектори дружества - UniCredit Leasing, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Factoring i Pioneer Investments