Продават Forbes на азиатски инвеститор
Сделката оценява Forbes Media на 475 млн. щатски долара
Емблематичната за американската бизнес журналистика фамилия Форбс е взела решение да продаде медийната си империя, пише Bloomberg. Мажоритарният пакет акции ще бъде продаден на базирана в Хонконг група от инвеститор.
Сделката е оценила Forbes Media на 475 млн. щатски долара. Промяната в контрола ще обхване и популярното списание, заедно с реномираната класация за най-богати личности в света. В съобщение на компанията се посочва, че един от инвеститорите е Integrated Asset Management, основана от Так Чън Ям.
Стив Форбс ще остане президент и главен редактор на медията, а фамилията ще запази миноритарен дял в изграждания близо век бизнес. „Компаниите трябва непрекъснато да си напомнят какви са техните цели. Купувачите са предприемачи и споделят предприемаческия капитализъм. Те разбират, че нямат интерес да се намесват в редакторската политика”, заяви в кратко интервю Форбс.
Форбс, който е бил два пъти сред номинациите за президент на САЩ, обяви Forbes Media за продажба през Ноември. Решението идва след години на понижаващи се печалби и загуба на рекламен дял от дигиталните медии. Компанията прогнозира, че печалбата преди данъци, лихви и амортизация ще е 33,4 млн. долара за тази година. Медийният анализатор Кен Доктър посочва, че списанията се продават обикновено на цена 5 или 6 пъти по-голяма от тази стойност, което означава стойност близо до 200 млн. долара.
Първоначално търсената цена при назначаването на Deutsche Bank за консултант е била 400 млн. щатски долара, съобщава източник на Bloomberg.