Рекордни добиви на желязо оскъпяват морския транспорт
Над 13 хил. на ден е средната печалба на големите карго кораби през тази година
Плановете на Австралия да изнесе през тази година повече желязна руда, отколкото всяка друга държава в историята може да доведат до ръст на разходите за морски транспорт дори с 80%, пише Bloomberg.
В допълнение на това, друг голям световен износител - Бразилия, също постепенно увеличава продажбите си, което допълнително утежнява графиците на корабните компании.
Минната индустрия в Австралия ще експортира в повече близо 98 млн. тона, което се равнява на повече от 600 карго превоза с едни от най-големите товарни кораби. Бразилия пък ще добави още 12,4 млн. тона допълнително - първи растеж в отрасъла от 2011 г. насам. Износът от южноамериканската страна се засилва още повече с подобряването на метеорологичните условия в региона.
От края на миналата година цените на желязната руда са се сринали с 38%, активизирайки търсенето ѝ и създавайки предпоставки за „запушване” на предлагането на услуги за морски транспорт. Morgan Stanley все пак прогнозира, че корабните компании ще успеят да предложат за първи път превози за 1,3 млрд. тона.
Големите товарни кораби с вместимост 160 хил. тона руда са спечелили средно по 13 376 долара на ден през тази година, при 7 432 долара, година по-рано.