Walltopia вече има 20 подписани проекта в Америка за 2014 г.
Искаме да стъпим по-силно на пазарите в Англия, Австралия, цяла Азия, споделя пред Economic.bg изпълнителният директор на Walltopia Ивайло Пенчев
- Г-н Пенчев, бихте ли ни разказали малко повече за договора, вашата компания подписа в Китай?
Подписахме меморандум за стратегическо партньорство с Джихуа Груп (Jihua Group), която е част от китайския холдинг Xinxing Cathay International Group. Подписването се случи по време на Българо-китайски бизнес-форум, който се проведе на 14 януари в Пекин. Споразумението е за изграждане на между 30 до 50 катерачни центъра на територията на Китай в рамките на следващите 5 години.
- За кого ще изграждате развлекателни центрове за практикуване на екстремни спортове?
Всеки може да практикува катерене. То е сред малкото спортове, в които много бързо постигaш резултат и самите движения са много естествени, идват интуитивно. От друга страна катеренето е и много социален спорт и е подходящ за хора, които търсят екстремни преживявания в градска среда.
- Ще ни разкажете ли повече за вашата дейност?
Българска компания, която е номер едно в своята ниша (бел. ред. -производство на изкуствени катерачни стени.) Успели сме да се наложим като име, създаваме тенденциите в дизайна на стени по цял свят и всички конкуренти ни следват.
- Къде сте базирани?
Централният ни офис е в София, а производството е в Летница, близо до Ловеч. Офиси имаме още в САЩ, Канада, Германия, Австрия, Великобритания, Русия, Малайзия. Отделно имаме и търговски представители в над 20 страни.
- За къде е основно пазарът Ви и към кого е предназначен?
Досега имаме реализирани обекти в над 50 държави. Най-големият и най-развит пазар към момента е американският. Там имаме повече от 50% пазарен дял и само за 2014 година вече имаме подписани 20 проекта. Основни пазари са ни и Канада, Германия, Франция, Русия. Към момента в Walltopia работят 350 човека. Ако добавим и останалите компании в групата сме над 500.
- Какви са бъдещите Ви планове за развитие?
Искаме да стъпим по-силно на пазарите в Англия, Австралия, цяла Азия. Разширяваме и продуктовата си линия със съоръжения, свързани с развлекателната индустрия - детски центрове за катерене, въжени градини, екстремни атракциони и други. Смятаме, че тази ниша ще се развива особено динамично в бъдеще.