Amazon променя правилата си за доставка
Компанията предлага стимули на клиентите, за да се откажат от доставка „до адрес“
Amazon започва да предлага на клиентите си по 10 долара, за да вземат покупката си, вместо да им бъде доставена до адрес. По този начин гигантът за електронна търговия се присъединява към други търговци на дребно в надпреварата за намаляване на разходите за доставка до дома и връщането на стоки на фона на слабото потребителско търсене, съобщава Reuters.
През последните няколко дни Amazon изпрати имейл на неизвестен брой абонати на услугата Prime, предлагайки им 10 долара, за да изтеглят поръчка от над 25 долара от фирмени пунктове за вземане на места като Whole Foods, Amazon Fresh или Kohl's stores.
Освен това компанията започна да начислява на някои клиенти такса от един долар, ако върнат пакети чрез магазин на United Parcel Service, когато има място за вземане/връщане на Amazon по-близо до адреса им за доставка.
Транспортните компании UPS и FedEx насърчават клиентите да използват така наречените точки за достъп, особено в селските райони, където доставката до отдалечени адреси може да бъде непосилна.
Amazon работи години наред, за да обучи потребителите да очакват бързи доставки и връщания без такси. Докато компанията затяга колана си след период на огромен растеж, тя предприе многобройни стъпки за намаляване на разходите, свързани с доставката в цялата компания.
В края на миналата година Amazon повиши цената на годишния си абонамент за Prime, който включва безплатна доставка, с $20 до $139. Тя също така повиши минималните прагове за поръчки за безплатна доставка на хранителни стоки, насърчи клиентите да доставят всичките си пакети в определен ден от седмицата и разшири по-бързата доставка на колети в същия ден с такса за поръчки под $25.