Билетът за подземния транспорт на Мъск ще струва само $1
Проектът предизвика спорове, касаещи екологични аспекти
~ 2 мин.
Илон Мъск търси широка обществена подкрепа за усилията си за изграждане на мрежа от подземни тунели за обществен транспорт в Лос Анджелис. Основателят на The Boring Company сподели подробности в четвъртък вечерта в Лос Анджелис за проекта си за преодоляване на задръстванията на града със стотици тунели.
Той каза, че билетът за железопътната линия, подобна на метрото - наречена "Loop" - ще струва само един долар, предаде CNN Money.
Мъск описва тунелите като "почти като автономна, подземна автомобилна система на много нива", като тунелите може да достигнат хиляди.
"Това е едно решение за трафика в Ел Ей, което смятаме, че може да работи, и си струва да опитаме", каза той.
Главният изпълнителен директор на SpaceX и Tesla заяви, че компанията му планира да проектира собствена тунелна машина, която да бъде 10 пъти по-бърза от съществуващите машини. Така тунелите от Лос Анджелис до Сан Франциско могат да бъдат прокопани за няколко седмици, каза изпълнителният директор на Boring Company, Стив Дейвис.
За момента компанията прави малък проект за тунел от 2,7 мили под булевард Сепулведа в Лос Анджелис. Това е първата стъпка към тунелна мрежа от 60 мили в целия град.
Градските власти в Лос Анджелис засега са отворени за предложенията на Мъск. Комитет на градския съвет освободи Boring Company от държавна екологична проверка - процес, който може да бъде много дълъг.
Две групи в Лос Анджелис обаче - Brentwood Residents Coalition и Sunset Coalition - предявиха иск срещу градските власти, заявявайки, че Boring Company няма право да осъществи проекта без такава екологична оценка.
Но поддръжниците на начинанието казват, че не искат да задържат иновативен проект, който може да донесе много предимства.
Той каза, че билетът за железопътната линия, подобна на метрото - наречена "Loop" - ще струва само един долар, предаде CNN Money.
Мъск описва тунелите като "почти като автономна, подземна автомобилна система на много нива", като тунелите може да достигнат хиляди.
"Това е едно решение за трафика в Ел Ей, което смятаме, че може да работи, и си струва да опитаме", каза той.
Главният изпълнителен директор на SpaceX и Tesla заяви, че компанията му планира да проектира собствена тунелна машина, която да бъде 10 пъти по-бърза от съществуващите машини. Така тунелите от Лос Анджелис до Сан Франциско могат да бъдат прокопани за няколко седмици, каза изпълнителният директор на Boring Company, Стив Дейвис.
За момента компанията прави малък проект за тунел от 2,7 мили под булевард Сепулведа в Лос Анджелис. Това е първата стъпка към тунелна мрежа от 60 мили в целия град.
Градските власти в Лос Анджелис засега са отворени за предложенията на Мъск. Комитет на градския съвет освободи Boring Company от държавна екологична проверка - процес, който може да бъде много дълъг.
Две групи в Лос Анджелис обаче - Brentwood Residents Coalition и Sunset Coalition - предявиха иск срещу градските власти, заявявайки, че Boring Company няма право да осъществи проекта без такава екологична оценка.
Но поддръжниците на начинанието казват, че не искат да задържат иновативен проект, който може да донесе много предимства.
Някои експерти по транспорта предупредиха, че плановете на Мъск могат да причинят претоварване и задръстване на входните и изходните точки в системата, което подкопава ползите.
За да събере поддръжка, Мъск обеща безплатно пътуване за хората по тунелната система.