„Био Фреш“ разширява производството си в Тракия икономическа зона
Компанията инвестира 1.67 млн. лв. в нова автоматизираната складова система
~ 2 мин.
Компанията за производство на козметични продукти „Био Фреш“ ООД ще разшири производството си в зона „Марица“, част от „Тракия икономическа зона“ (ТИЗ). За целта дружеството закупува автоматизирана складова система, която предстои да бъде пусната в експлоатация. Инвестицията е на стойност 1.67 млн. лв., като 60% от средствата са по европейска програма, останалата част са собствени и заемни средства.
„Прилагането на автоматизираната складова система ще увеличи най-малко с 6 пъти използваемата площ на склада“, каза управителят на фирмата Спас Георгиев, на пресконференция. Той обяснява, че за постигане на голям капацитет на склада автоматизираната система достига значителна височина на склада, която е непостижима с традиционните складови системи. „От там ще се намали консумацията на енергия, а също така ще рефлектира върху намаляването на разходите за съхранение на суровини и продукти‘, каза Георгиев.
Автоматизираната складова система ще бъда интегрирана към съществуващата ERP система във фирмата и е инвестиция във висок клас оборудване в сферата на информационните и комуникационните технологии, като се отнася към т.нар. „интелигентни системи за управление“.
Създадената през 2000 г. „Био Фреш“ ООД произвежда козметични продукти. След като миналата година приключи строежът на площ над 20 декара на новата производствена и логистична база в зона „Марица“, част от ТИЗ, се увеличи производственият капацитет на компанията. Нарасналият продуктов асортимент - фирмата произвежда над 450 продукта, а всяка година създава 30-40 нови, води до увеличение на поръчки и клиенти, което налага оптимизиране и автоматизация на съхранението на готовата продукция.
„Закупуването и въвеждането в експлоатация на автоматизирана складова система по евро проекта ще позволи ефективно и ефикасно да се съхраняват произведените количества, като във всеки един момент ще има информация за наличните количества, местоположение, срок на годност“, каза Спас Георгиев. Той добавя, че автоматизираният процес елиминира предпоставките за грешки и повишава продуктивността. Това, от своя страна, понижава разходите във всички фирмени области и води до чувствително повишаване на производителността в цялото предприятие.
Инвестицията на компанията е по евро проект „Подобряване на производствения капацитет в „Био Фреш“ ООД. Фирмата е бенефициент на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) по процедура BG16RFOP002-2.001 „Подобряване на производствения капацитет в МСП“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Дружеството сключи договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-2.001-1125-С01/ 09.2.2016 г. Общо разходите по проекта са в размер на 1 666 600 лева, като от тях 999 960 лева представляват безвъзмездна финансова подкрепа от Европейския съюз чрез ЕФРР. Продължителността на изпълнение на договора е 18 месеца.
Георгиев допълни, че целта на евро проекта е повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на „Био Фреш“, един от големите български инвеститори в „Тракия икономическа зона“ и една от най-популярните български козметични марки с износ в над 60 страни – не само на традиционни пазари като Китай, Русия и Европа, а и в Азия, Америка, Канада.
„Прилагането на автоматизираната складова система ще увеличи най-малко с 6 пъти използваемата площ на склада“, каза управителят на фирмата Спас Георгиев, на пресконференция. Той обяснява, че за постигане на голям капацитет на склада автоматизираната система достига значителна височина на склада, която е непостижима с традиционните складови системи. „От там ще се намали консумацията на енергия, а също така ще рефлектира върху намаляването на разходите за съхранение на суровини и продукти‘, каза Георгиев.
Автоматизираната складова система ще бъда интегрирана към съществуващата ERP система във фирмата и е инвестиция във висок клас оборудване в сферата на информационните и комуникационните технологии, като се отнася към т.нар. „интелигентни системи за управление“.
Създадената през 2000 г. „Био Фреш“ ООД произвежда козметични продукти. След като миналата година приключи строежът на площ над 20 декара на новата производствена и логистична база в зона „Марица“, част от ТИЗ, се увеличи производственият капацитет на компанията. Нарасналият продуктов асортимент - фирмата произвежда над 450 продукта, а всяка година създава 30-40 нови, води до увеличение на поръчки и клиенти, което налага оптимизиране и автоматизация на съхранението на готовата продукция.
„Закупуването и въвеждането в експлоатация на автоматизирана складова система по евро проекта ще позволи ефективно и ефикасно да се съхраняват произведените количества, като във всеки един момент ще има информация за наличните количества, местоположение, срок на годност“, каза Спас Георгиев. Той добавя, че автоматизираният процес елиминира предпоставките за грешки и повишава продуктивността. Това, от своя страна, понижава разходите във всички фирмени области и води до чувствително повишаване на производителността в цялото предприятие.
Инвестицията на компанията е по евро проект „Подобряване на производствения капацитет в „Био Фреш“ ООД. Фирмата е бенефициент на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) по процедура BG16RFOP002-2.001 „Подобряване на производствения капацитет в МСП“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Дружеството сключи договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-2.001-1125-С01/ 09.2.2016 г. Общо разходите по проекта са в размер на 1 666 600 лева, като от тях 999 960 лева представляват безвъзмездна финансова подкрепа от Европейския съюз чрез ЕФРР. Продължителността на изпълнение на договора е 18 месеца.
Георгиев допълни, че целта на евро проекта е повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на „Био Фреш“, един от големите български инвеститори в „Тракия икономическа зона“ и една от най-популярните български козметични марки с износ в над 60 страни – не само на традиционни пазари като Китай, Русия и Европа, а и в Азия, Америка, Канада.