Бизнесът има една година за дигитална трансформация
Закъснението ще има негативни последствия
Бизнесът ще усети негативни последствия, ако не се трансформира дигитално до една година, сочат резултатите от глобално проучване на Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в България.
Проучването е проведено през март 2016 г. в 10 държави, включително България, в сътрудничество с Loudhouse – специализираното звено за изследвания на Octopus Group. То цели да разкрие как бизнес лидерите гледат на дигиталната трансформация и как ще адресират съпътстващите я предизвикателства, като се допитва до над 700 специалисти от малки, средни и големи компании, вкл. ръководители на маркетинг, дигитални и ИТ отдели, разработчици, ИТ архитекти, инженери и бизнес мениджъри на различни нива.
„Не е изненада за никого, че за да оцелеят в дигитализирания и свързан свят, задвижван от софтуерните иновации, компаниите трябва да трансформират бизнеса си. Но като че ли малко днес осъзнават, че ключът към дигиталната трансформация не е дигитален – той е на първо място в готовността и желанието на компаниите да се трансформират”, коментира Васил Терзиев, главен директор „Иновации” в Progress.
По неговите думи, само тези, които развият гъвкав начин на мислене и инвестират в развитието на дигиталните умения на своите служители във всички отдели на организацията, ще успеят да се адаптират бързо към пазарните промени и да бъдат успешни в бъдеще.
Според резултатите от проучването, 96% от организациите глобално и в България определят дигиталната трансформация като „важна” през следващите 12 месеца. Същевременно, повече от половината участници (62%) посочват, че компаниите им все още отхвърлят нуждата да се трансформират дигитално, докато 59% смятат, че вече са закъснели.
Топ приоритет за 50% от организациите в България е разширяването на пазарния обхват и навлизането на нови пазари, сочи още проучването. Малко над половината (57%) казват, че е-търговията е критична за дигиталната им трансформация, а 77% посочват, че тя е част от подхода им за дигитализиране на бизнеса. Голяма част от организациите (70%) в страната планират да инвестират в дигитални метрики за повече гъвкавост в управлението на уебсайтовете си в сравнение с 47% в глобален мащаб.
На глобално ниво организациите поставят на първо място подобряването на потребителското преживяване (61%), като, за да постигнат това, 71% ще се фокусират върху дигиталното си присъствие. Над половината от компаниите вече инвестират в навигирането на клиентското преживяване (57%), съгласно данните от проучването.