Българските транспортни фирми ще наемат чужди камиони до 2 месеца
Кабинетът възложи на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ да проверява тракторите по пътищата
Българските транспортни компании ще могат да наемат камиони, регистрирани в държави от Европейския съюз, за не повече от 2 последователни месеца в година. Броят на наетите тежкотоварни автомобили трябва да е до 25% от автопарка на превозвача. Тези промени в Закона за автомобилни превози, които бяха качени за обществено обсъждане през ноември миналата година, бяха приети днес на заседание на Министерския съвет.
Кабинетът прие и промени в друг закон, според които Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ вече ще може да проверя за нарушения и тракторите.
Промените за превозвачите
В решението е записано, че промените са във връзка с изискванията на европейска директива относно използване на превозни средства, наети без шофьори, за автомобилен превоз.
Друг мотив за измененията е, че България е заплашена от санкция заради закъсняващото транспониране на директивата. Освен това, при качването на законопроекта за обществено обсъждане, в мотивите беше записано, че по този начин ще се сложи край на т.нар. фирми „пощенски кутии“.
С предложените промени в Закона се разрешава на предприятия за автомобилни превози на товари да използват наети превозни средства във всяка държава членка на ЕС, при условие че са регистрирани и пуснати в движение в съответствие с нормативните изисквания на съответната държава.
Проектът има за цел да подпомогне дейността на превозвачите при временни пикове или повреди на моторните превозни средства“, се казва още в решението на МС.
Контрол върху тракторите
„Автомобилна администрация“ ще извършва контролни проверки на пътя и на колесните трактори, които се движат по пътищата. Това предвиждат промените в Закона за движението по пътищата, които бяха приети също на днешното заседание на кабинета.
Проектозаконът също транспонира европейска директива. Целта е да се гарантира, че земеделските машини не представляват опасност за движението и за чистотата на околната среда.
Рисковият потенциал по отношение на пътната безопасност е съпоставим с този на товарните автомобили и те следва да бъдат третирани по същия начин при извършването на крайпътни технически проверки, е записано като мотив в проектозакона.