40% от хората са изтрили поне един профил в социална мрежа
Причината - притеснения за неприкосновеността на личните им данни
~ 2 мин.
Има сериозна липса на доверие в социалните медии като Facebook и Twitter, а потребителите очакват търговските марки, които рекламират на такива платформи, да намерят спешно решения, според публикуванf в понеделник изследванe.
Загрижеността за неприкосновеността на личния живот и личните данни, както и разпространението на фалшиви новини допринасят за недоверието на хората към съдържанието на социалните платформи, според проучването на консултантската компания за връзки с обществеността Edelman, като 70% от респондентите очакват фирмите и рекламодателите да окажат натиск върху сайтовете на социалните медии да премахнат обидното съдържание.
Контекстът също се разглежда като важен от анкетираните, като 48% заявяват, че това е вина на марката, ако рекламирането й се появи в съседство с насилие или насилствено съдържание.
"Научихме, че има сериозна липса на доверие в социалните медии във всички региони на света. Хората се страхуват и са възмутени от нарушаването на неприкосновеността на личния живот и са несигурни за истината заради чумата от фалшиви новини ", заяви президентът и главне изпълнителен директор на консултантската компания Ричард Еделман пред CNBC.
Скандалът по изтичането на данни от Cambridge Analytica и фалшивите новини, произведени от Русия, които подкопават президентските избори в САЩ през 2016 г., са допринесли за загрижеността на хората.
Загрижеността за неприкосновеността на личния живот и личните данни, както и разпространението на фалшиви новини допринасят за недоверието на хората към съдържанието на социалните платформи, според проучването на консултантската компания за връзки с обществеността Edelman, като 70% от респондентите очакват фирмите и рекламодателите да окажат натиск върху сайтовете на социалните медии да премахнат обидното съдържание.
Контекстът също се разглежда като важен от анкетираните, като 48% заявяват, че това е вина на марката, ако рекламирането й се появи в съседство с насилие или насилствено съдържание.
"Научихме, че има сериозна липса на доверие в социалните медии във всички региони на света. Хората се страхуват и са възмутени от нарушаването на неприкосновеността на личния живот и са несигурни за истината заради чумата от фалшиви новини ", заяви президентът и главне изпълнителен директор на консултантската компания Ричард Еделман пред CNBC.
Скандалът по изтичането на данни от Cambridge Analytica и фалшивите новини, произведени от Русия, които подкопават президентските избори в САЩ през 2016 г., са допринесли за загрижеността на хората.
През април Facebook обяви, че ще премахне 270 страници и профила на Агенцията за изследване на Интернет, руската организация, която се опита да повлияе на президентските избори в САЩ.
Миналия месец Facebook и Twitter обявиха по-строги насоки за политическите реклами преди изборите в САЩ.
Четиридесет процента от анкетираните са изтрили поне адин свой профил в социална мрежа през изминалата година поради загриженост за неприкосновеността на личния живот, а 62% искат повече регулиране на тези платформи.
Edelman изследва мнението на 9 000 души в Бразилия, Канада, Китай, Франция, Германия, Индия, Обединените арабски емирства, Великобритания и САЩ за проучването, публикувано по време на Международния фестивал на творчеството в Кан, Франция (Cannes Lions International Festival of Creativity).
Миналия месец Facebook и Twitter обявиха по-строги насоки за политическите реклами преди изборите в САЩ.
Четиридесет процента от анкетираните са изтрили поне адин свой профил в социална мрежа през изминалата година поради загриженост за неприкосновеността на личния живот, а 62% искат повече регулиране на тези платформи.
Edelman изследва мнението на 9 000 души в Бразилия, Канада, Китай, Франция, Германия, Индия, Обединените арабски емирства, Великобритания и САЩ за проучването, публикувано по време на Международния фестивал на творчеството в Кан, Франция (Cannes Lions International Festival of Creativity).