Френското шампанско ще тече към Русия поне до края на годината
Москва се съгласи да отложи новите правила, според които наименованието „шампанско“ се запазва само за местни производители
Френските производители на шампанско, които продават в Русия, могат да въздъхнат с облекчение. Поне засега. Москва се съгласи да отложи до 1 януари новото правило, според което терминът „Шампанско“ ще може да се използва само за пенливата течност, произвеждана от местни марки.
Френските производители от своя страна приемат единствено своите пенливи вина за шампанско, докато в съветско време руското шампанско беше евтин вид пенливо вино.
Когато новината за правилото се появи за първи път през юли в Русия, френските производители решиха да спрат износа си за страната като един вид отмъщение срещу действията на Москва. Доставките се възобновиха миналия месец, но основната им лоби група Comite Champagne CIVC предупреди, че „битката далеч не е приключила“.
От 1 януари френските производители ще трябва да етикетират бутилките си като „искрящо вино“ на кирилица и ще могат да използват само думата „Champagne“с латински букви върху бутилките.
Министърът на търговията Франк Ристър приветства добрите новини. „Ще продължим усилията си да защитим нашите износители в дългосрочен план“, написа той в Twitter.
Френските производители на шампанско остават „внимателни“ към събитията в Русия, които се очакват до края на годината в рамките на диалога между двете страни. Те се надяват да получат „пълно признание“ за името „шампанско“ в Русия, се казва в съобщение на CIVC, изпратено до Bloomberg.
Отлагането до 2022 г. е навременно поради празничния сезон за пазаруване преди новогодишните тържества.
Производителите на пенливо вино във Франция имат право да използват наименованието „Шампанско“, само ограничен район от региона Шампан. Наименованието е защитено в 120 държави по света.
Русия е 15-ият най-голям пазар за френските производители на шампанско, според данните на CIVC от миналата година. Той се оценява на около 35 милиона евро, в сравнение с повече от половин милиард евро за САЩ, най-големият експортен пазар.