Google се превръща в заплаха за печалбите на Zoom
Финансовите резултати на компанията майка Alphabet пък надминаха очакванията – въпреки кризата
Google, част от портфолиото на Alphabet, ще даде безплатен достъп до платформата си за видео-конферентни разговори Meet, превръщайки се в конкурент на Zoom и останалите приложения, които се борят за повишеното търсене на комуникационни канали по време на коронавирусната пандемия. Досега само бизнесът и образователните институции можеха да създават срещи в приложението, но това ще се промени, пише Reuters.
Zoom Video Communications, Skype (притежавана от Microsoft) и Messenger (собственост на Facebook) правят всичко по силите си, за да привлекат нови потребители, докато на хората се забранява да излизат навън без уважителна причина и търсят безплатни опции за връзка с приятелите и семействата си.
Meet има над 100 млн. потребители на ден и въпреки че Google отдавна предлага безплатни версии на бизнес инструменти като Gmail и Google Docs, досега нямаше еквивалент на стартиралата преди 3 години платформа за конферентни разговори, която да не изисква плащане.
Компанията постепенно ще отвори Meet за широката аудитория през следващите седмици, като потребителите могат да се регистрират на landing.google.com/googlemeet, за да разберат кога акаунтът им ще получи достъп.
Последните почти 12 години Google предоставя безплатни видео-конферентни разговори чрез Hangouts, но сигурността в приложението не е висока, технологиите са остарели и популярността му намалява бързо. Компанията поддържа и Duo, приложение за видео разговори, достъпно само от мобилен телефон.
„Тъй като COVID промени драстично нашето ежедневие, работим усилено по Meet, за да улесним бизнеса и всички останали потребители. Платформата е защитена, надеждна и включва модерна технология, заради това ви препоръчвам да използвате нея, а не Hangouts“, коментира Смита Хашим, директор управление на продуктите в Google.
Информацията за разговорите в Meet преминава през сървърите на Google, което позволява да бъдат отстранени грешки и законовите разпоредби за личните данни да бъдат изпълнени. Обажданията няма да бъдат запазвани от платформата, но бизнесът и училищата ще имат изключителен достъп до тази и други функции.
Google генерира приходи, въпреки че услугите му са безплатни, като поставя реклами и събира данни за поведението на потребителите. Това няма да важи за Meet. Отделът за облачни услуги на Google, който е разработил платформата, потвърди, че приложението не събира информация какви са действията на използващия услугата и това ще важи дори за безплатните акаунти.
Приходи по време на криза
Приходите на Alphabet за първото тримесечие на тази година надминаха очакванията на инвеститорите, въпреки неблагоприятните икономически обстоятелства и здравната криза. Според ръководството на компанията безплатните услуги ще се изплатят в дългосрочен план чрез генериране на лоялни потребители.
Преди броени часове компанията отчете финансовите си резултати за периода януари-март. Според доклада, приходите на Alphabet за тримесечието са 41.16 млрд. долара (при очаквани 40.33 млрд. долара)
Въпреки това нетната печалба на акция не оправда прогноза – очакванията бяха за печалба от 10.38 долара на акция, докато Alphabet постига 9.87 долара.
Отчетът на Alphabet идва в сложен момент, когато икономиката по света е блокирана. По думите на финансовия директор Рут Порат, представянето през първите два месеца на тримесечието “беше силно”, но през март гигантът “значително забавяне на приходите от реклами”.
Google е двигателят на Alphabet, генерирайки по-голямата част от приходите и печалбата на корпорацията. Тя от своя страна разчита до голяма степен на приходи от реклама. Всъщност рекламните приходи на търсачката, YouTube и нейната мрежа генерираха 82% от приходите през първите три месеца на годината.
От октомври Meet ще намали продължителността на безплатни разговори до един час – за сравнение Messenger и Skype нямат ограничения, а в Zoom то е 40 минути. След 6 месеца ще има и ограничение в обаждането да не участват над 100 потребители, същото е и изискването на Zoom в нейната безплатната версия, докато за Messenger и Skype максимумът е 50 души.
Регистрацията в Meet ще става посредством акаунт в Google, като имената и снимките на потребителите ще бъдат видими от всички участници в разговора, но имейл адресите ще останат скрити.