Google скоро ще включи чатбот в търсачката си
Компанията иска да промени начина, по който се използва най-популярната в интернет търсеща машина
Следвайки стъпките на Microsoft, който по-рано тази година добави технологията зад генеративния чатбот ChatGPT към търсачката си Bing, сега Google прави същото. Най-популярната технология за търсене в интернет ще започне да използва изкуствен интелект, съобщи изпълнителният директор на Alphabet Сундар Пичай пред Wall Street Journal.
В интервюто за изданието той разказа за намерението на компанията да въведе чатбота в търсенето с Google, но остана мълчалив относно подробностите за това кога можем да очакваме да видим технологията.
Пичай ще използва водещата роля на Google в разработването на компютърни програми, наречени големи езикови модели (LLM, Large Language Models), във функцията за търсене, които могат да обработват и отговарят на подкани на естествен човешки език. Или накратко: Google да има функцията „изкуствен интелект, който разговаря с потребителите“.
Компанията работи върху няколко различни продукта за търсене, базирани на изкуствен интелект – включително такъв, който позволява на потребителите да задават последващи въпроси след въвеждане на заявката си, което може да помогне на Google да се отдалечи от търсенето, базирано на линкове. Този ход идва, докато конкурентът Microsoft налива милиарди долари в сделка с OpenAI на ChatGPT.
Напредъкът в сферата на изкуствения интелект ще повиши възможностите на Google да изпълнява многобройни заявки за информация от различни области на знанието", отбелязва Сундар Пичай.
Google обаче не е напълно невъоръжен в борбата си срещу Microsoft, тъй като технологичният гигант от известно време работи върху AI под формата на големи езикови модели. Google дори представи Bard, своя отговор на ChatGPT, през февруари.
Към момента генеративният AI чатбот на Google е в отделна уеб страница, която не взаимодейства с водещата търсачка на компанията. Bard все още е във фаза на тестване и потребителите трябва да се запишат в списък с чакащи, за да го изпробват. Като се има предвид, че Bard е известен с грешната информация в някои заявки, може да мине известно време, преди Google да се почувства удобно да я пусне в главната страница за търсене.