Китайската CRRC официално поиска да строи завод за влакове в България

Компанията е готова да покрие старите задължения на закъсалата БДЖ

Китайската CRRC официално поиска да строи завод за влакове в България
5852 ~ 1 мин. четене

Китайският индустриален концерн CRRC официално обяви намерението си да инвестира в нов завод за сглобяване на електрически и дизелови мотрисни влакове в България. Това става ясно от инвестиционно намерение, връчено от представители на компанията на служебния министър на транспорта Христо Алексиев.

Предложението, което миналата седмица беше обявено от премиера Герджиков и транспортния министър, включва рефинансирането на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и финансиране на доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро, съобщават от министерството на транспорта.

Гигантът е предложил и доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.

В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги. Следващият етап в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.

Припомняме, че миналата седмица служебното правителство обяви, че CRRC е готова да инвестира 500 млн. лв., като сумата може да достигне до 600 млн. лв. при определени условия. Китайският производител на железопътен състав има готовност да финансира изграждане на новия подвижен състав чрез схема, подобна на лизинг в период от десет години. Инвестицията ще бъде изплащана чрез капиталовия трансфер на държавата към БДЖ, а CRRC приема това като достатъчна гаранция, за да кредитират жп компанията. 

Подкрепи Economic.bg