Клубовете по интереси в училищата ще продължат да работят до 15 декември
Досега по програма „Образование за утрешния ден“ са създадени 7000 такива клуба, през които са преминали 80 000 ученици
Общо около 7000 клуба по интереси са открити в България по проект „Образование за утрешния ден“, финансиран по оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014 – 2020 г. Досега те са дали възможност на близо 80 000 ученици да развият дигиталните си умения, съобщават от Министерството на образованието и науката (МОН).
Единият вид клубове предоставят възможност за допълнителни занимания, свързани с придобиването на ключови дигитални умения (базови и за напреднали). В тях се включват ученици от I до XII клас, които се обучават в пет области: грамотност по отношение на данни и информация; създаване на дигитално съдържание; комуникация и сътрудничество; решаване на проблеми; и информационна сигурност.
Първите такива клубове бяха сформирани на 1 декември 2019 г. и оттогава през тях са преминали 67 534 ученици. Според данните на МОН с всяка изминала година се повишава нивото на дигиталните умения на посещаващите клубовете.
Вторият вид клубове по интереси е за по-специализирани умения – компютърно моделиране и кодиране, които са подходящи за ученици от V до XII клас. Първите такива клубове са сформирани на 2 декември 2022 г., а преди да заработят преподавателите в тях трябваше да преминават обучение по програмиране и кодиране, киберсигурност и защита на интелектуална собственост. В този вид клубове участват 5265 ученици, разпределени в 363 групи.
Всеки ученик, успешно завършил заниманията по интереси, получава удостоверение, издадено от електронната система за управление на проекта и подписано от директора на училището.
Поради огромния интерес към клубовете допълнителните занимания по ключови дигитални умения ще продължат да функционират до 15 декември 2023 г., като се посещават от близо 6 000 ученици.
Занятията се реализират в неучебно време и са отделно от задължителните и избираемите учебни часове, както и по време на ваканциите. Дейностите се организират със седмичен хорариум или на модулен принцип.
Проект „Образование за утрешния ден“ цели да отвори образованието към дигиталните технологии чрез иновативни решения за по-добро персонализирано обучение. Ползите за учителите са, че те могат да създават и използват интерактивно образователно съдържание, което улеснява начина на преподаване, прави уроците по-интересни и дава допълнителна мотивация.
Проект BG05M2ОP001-2.012 „Образование за утрешния ден“ е финансиран по оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 г.