Коста Чолаков: Клиентът е диригент на промените
Да се учим от собствените си грешки - това е урокът, научен по най-трудния начин
Коста Чолаков е председател на УС и главен изпълнителен директор на ДЗИ от 2013 г. Получава бакалавърска степен през 1996 г. от катедра "Право" на Факултета по икономика и правни науки към Аристотеловия университет в Солун, Гърция, а през 1997 - магистърска степен по право от Queen Mary & Westfield College към Лондонския университет. Започва кариерата си в застраховането в „Интерамерикан“ Гърция, през 1999 става мениджър „Управление на щети” в „Интерамерикан България”, а от 2001 г. до 2013 г. е изпълнителен директор на „Интерамерикан България – „Застрахователно дружество" и „Интерамерикан България - Животозастаховане”. Член е на УС на Асоциацията на българските застрахователи.
Застраховането е една от
най-благородните дейности, защото помага на хората в трудни моменти.
Днес технологиите променят и нашия сектор и го правят по-достъпен за всички.
Дигиталната трансформация е важна за бъдещето ни и за успеха ни.
"Диригентът” на промените е клиентът.
Но темпото на промените в застраховането зависи от пазарната и регулаторната среда.
Занапред това, което ще дава преднина на един пред друг бизнес, е клиентската удовлетвореност.
Неизвестността на бъдещето е в развитието на климатичните промени.
В този динамичен свят бизнес лидерът е човек, който умее да се адаптира.
Моят личен опит ми показа, че успехът е постоянство и много труд.
Правилото, което за мен е „златно”: Вярвай в доброто и в себе си.
Когато срещна трудности и пречки, не се отказвам и работя още по-интензивно, за да ги преодолея.
Някои от качествата, които отличават лидера от последователя: добрият лидер хвали, когато види нещо добро, и помага, когато забележи грешка (според Нелсън Мандела).
Секторът, в който работя, би се развивал по-добре, ако се повиши доверието в потребителите.
Застраховането като огледало отразява обществото.
Урокът, научен по най-трудния начин, е всеки път, когато се уча от собствените си грешки.
На всички, които сега започват да градят кариера, ще кажа: Бъдете смели!
Избирам България, защото е много красиво място и хората са все още истински.
Ако зависи само от мен, бих спрял замърсяването на планетата.
Животът ще става все по-интересен.
Моят ден започва със спорт.
За да поддържам силен вътрешен заряд се срещам с позитивно настроени хора.
Препоръчвам здравословен живот.
Фирмен профил
ДЗИ е компания с над 70-годишна история във финансовия сектор на България, която успя да се превърне в своеобразен синоним на думата „застраховане“ у нас. ДЗИ предлага пълна гама от продукти в направленията Общо застраховане и Животозастраховане, както и продукти, свързани с покриване на здравни рискове. През 2007 г. ДЗИ стана част от белгийската банково-застрахователна група КВС. Експертите на компанията продължават да разработват иновативни решения в продуктовото портфолио и в обслужването на клиенти и посредници.