Кризата с чиповете ще „изяде“ 500 000 коли на Renault
Компанията обаче планира да вдигне цените и да свие разходите, за да си запази печалбата
Производствените загуби на Renault през 2021 г., причинени от глобалния недостиг на полупроводници, ще бъдат много по-големи от прогнозираните по-рано. Това обяви френският автомобилен производител в петък, въпреки че запази перспективите си за печалба. Положителният финансов резултат в крайна сметка ще дойде по линия на по-високите цени на автомобилите и намаляването на разходите.
По време на презентация пред анализатори главният финансов директор на Renault Клотлид Делбос заяви, че очакванията на автомобилния производител относно недостига на чипове през четвъртото тримесечие „е все още много лоша, защото информацията, идваща от доставчиците, е много ненадеждна“.
Делбос каза, че недостигът на чипове трябва да намалее малко до края на годината заради предстоящия край на локдауна в Малайзия, но доставките ще останат ограничени през по-голямата част от 2022 г.
Попитана за други суровини, тя каза, че Renault не вижда проблеми, но е изправен пред увеличение на цените.
Недостигът на чипове, използвани във всичко – от спирачни сензори през усилвателите на волана до развлекателните системи – накара автомобилните производители по целия свят да намалят или да спрат производството, което повиши цените на автомобилите.
Подобно на своите колеги, Renault е фокусирал производството върху по-печеливши модели.
Френският автомобилен производител заяви, че производствените му загуби за годината сега ще бъдат близо 500 000 автомобила, или повече от два пъти над прогнозата от началото на септември – за 220 000 коли.
Поръчките към компанията са достигнали 15-годишен връх през септември, като заявеният брой е колкото за три месеца.
Делбос каза, че времето за изчакване на Dacia Sandero, популярен, евтин градски автомобил, вече е шест месеца.
През третото тримесечие изцяло електрическите, plug-in хибридни и хибридни модели съставляват повече от 31% от продажбите на Renault.
Автомобилният производител е напът да изпълни по-строгите европейски цели за емисиите на CO2 за 2021 г., добави Делбос.
Компанията обяви, че приходите за третото тримесечие са паднали с 13.4% до 8.98 млрд. евро от 10.37 млрд. евро година по-рано. Но по-високите цени на автомобилите помагат за компенсиране на част от спада от 22.3% в световните продажби.
Компанията повтори, че нейният оперативен марж за цялата година ще бъде приблизително същият, който отчете за първата половина на годината – 2.8%.
Финансовият директор каза, че компанията ще завърши плана си за намаляване на разходите на стойност 2 млрд. евро през следващите седмици, повече от година предсрочно, и се стреми да ускори по-нататъшните планове за намаляване на разходите.
Renault съобщи, че автомобилите на склад са паднали до 340 000 броя в края на тримесечието от 470 000 година по-рано.