Лидерите обработват все повече контейнери
Спотовите ставки на трансконтиненталните сервизи скочиха миналата седмица
Контейнерооборотът на двата най-големи терминала в света – в Шанхай и в Сингапур, през август изпревари обемите им отпреди година. Това е показателно за бързите темпове, с които икономиките на Далечния Изток наваксват загубите от месеците на застой заради пандемията Covid-19 от началото на годината.
През първите 8 месеца на годината контейнерооборотът на Шанхай е бил 27.8 млн. TEU (б.а. – 20-футов еквивалент). Това е с 4.7% по-малко от постигнатите обеми за същия период на миналата година. Само през август обаче контейнерооборотът на най-големия терминал в света е надхвърлил 3.84 млн. TEU, което е с 1.5% по-малко, отколкото през юли 2020 г., но пък с 2.1% повече спрямо август 2019 година.
От януари до края на август Сингапур е обработил 24.03 млн. TEU, което е с 1.5% по-малко спрямо същия период на миналата година. Само през август обаче през терминалите на града са преминали 3.17 млн. TEU, което е с 5% повече от юли 2020 и с 1.3% повече от август 2019 година, сочат данните на порта.
През последната, 37-а седмица (7-13 септември) се отчита увеличаване на спотовите ставки за превозите на контейнери по всички основни направления, като най-големият ръст е за най-опасната от пандемична гледна точка посока – Южна Америка.
Така ставките за превоз на контейнери от Шанхай до Хамбург или Льо Авър през миналата седмица са скочили с 1.2%, а до средиземноморските пристанища – с 3 на сто.
Ставките до Западното крайбрежие на САЩ се повишиха с 1.5%, докато единственото снижение беше отчетено до портовете на Източното крайбрежие – минус 0.1 на сто.
Спотовите ставки на контейнерните сервици от Китай до Персийския залив през миналата седмица се увеличиха с 5.6%, а до Австралия и Нова Зеландия – с 5.2 на сто.
Най-значително поскъпване на превозите на контейнери е отчетено по направлението Китай – Южна Америка – 30.5 на сто.