Лидл България – под знака на успеха
Компанията затвърди мястото си на водеща верига и ключов инвеститор и работодател в страната
~ 3 мин.
Устойчива експанзия, подкрепа за българското и принос за по-добрия и пълноценен начин на живот – под знака на тези три фокуса премина 2017 г. за Лидл България. Компанията не само затвърди мястото си на водеща верига и ключов инвеститор и работодател в страната, но за пореден път доказа, че марката Lidl е синоним на отговорност и ангажираност към качествения живот на обществото.
МАЩАБ. ИНОВАЦИЯ. ОТГОВОРНОСТ
Мястото, където тези три думи се събират в едно, носи името Логистичен център Кабиле – втората складова база на веригата, която бе открита през юли тази година. Над 80 млн. лв. инвестиция. Нови 150 работни места. Това са част от цифрите, които доказват защо откриването на новия логистичен център е най-голямата частна корпоративна инвестиция за тази година. Освен впечатляваща с мащаба си, това е и единствената логистична база в България, сертифицирана по стандарта BREEAM, ниво “Отлично” – доказателство за високата енергийна ефективност, повишените екологични норми и редицата технологии и иновации, които допринасят за високото ниво на обслужване и изключителната устойчивост и функционалност на базата. Логистичен център Кабиле е не просто втората складова база на Лидл България – той е онази важна крачка в разрастването и утвърждаването на компанията на пазара, както и ясен знак, че веригата развива своя бизнес по устойчив и социално отговорен начин.
ПОД РОДНАТА СТРЯХА
Как да събереш родния вкус в едно? Верния отговор на този въпрос Лидл България намира в началото на годината, когато пуска първата продуктова линия с висококачествени продукти само от български производители – “Родна стряха”. Днес над 80 продукта от над 30 български производителя са част от селекцията и достигат до клиентите на веригата, за да им припомнят, че родният вкус винаги ще бъде най-ценен. Благодарение на участието си в продуктовата линия, българските производители постигат изключителни резултати и само за месеци надвишават в пъти оборотите си. “Родна стряха” обаче е само едно от многото изражения на устойчивата и дългосрочна политика на Лидл България в подкрепа на българското производство. Друг също толкова впечатляващ пример е първата по рода си “Балканска седмица”, която се провежда през лятото и благодарение на която общо 14 артикула от 6 български доставчика достигат до 19 държави в Европа, или общо 6 989 магазина. Тематичната седмица илюстрира директните възможности за експорт, които Лидл България осигурява на българските производители. Само за 7 дни шестте български производителя реализират продажби за близо 3 млн. лева. Също толкова впечатляващ е и примерът с български производител на баница със сирене, който само за седмица прави доставки, равни на доставките му за веригата в България за 10 години. Всички тези цифри са категоричното доказателство, че Лидл България дава реален шанс за устойчиво развитие на малки, средни и големи компании, допринася за повишаване обема и качеството на тяхната продукция, ръста в продажбите им, като едновременно с това повишава конкурентоспособността им на родния и чуждестранен пазар и им осигурява реални възможности за експорт.
ЗА ПО-ДОБЪР ЖИВОТ
2017 г. бележи началото и на най-голямата социално отговорна инициатива на компанията – “Ти и Lidl за по-добър живот”. Тя има за цел да подкрепи социалнозначими проекти в цялата страна в 4 области: образование, култура и историческо наследство, околна среда и здравословен начин на живот.
Инициативата бързо намира съмишленици. Рекорден брой от 425 организации от 143 населени места кандидатстват по програмата. Впечатляващ е и размерът на гранта, който компанията успява да събере с помощта на своите клиенти – общо 252 741 лева, след като в продължение на 8 седмици отделя по 3 ст. от всеки касов бон. След няколко етапа на оценка, общо 31 проекта са одобрени за финансиране. Всеки един от тях получава грант в размер до 10 000 лв., с помощта на който да реализира своята идея.
“Ти и Lidl за по-добър живот” отразява стремежа на Лидл България да допринася за по-пълноценния и по-качествен живот, като едновременно с това ни напомня, че можем да го случваме заедно, когато обединяваме усилията си за едно по-добро утре.
Текстът ечаст от книгата "Успешните компании" 2018.
МАЩАБ. ИНОВАЦИЯ. ОТГОВОРНОСТ
Мястото, където тези три думи се събират в едно, носи името Логистичен център Кабиле – втората складова база на веригата, която бе открита през юли тази година. Над 80 млн. лв. инвестиция. Нови 150 работни места. Това са част от цифрите, които доказват защо откриването на новия логистичен център е най-голямата частна корпоративна инвестиция за тази година. Освен впечатляваща с мащаба си, това е и единствената логистична база в България, сертифицирана по стандарта BREEAM, ниво “Отлично” – доказателство за високата енергийна ефективност, повишените екологични норми и редицата технологии и иновации, които допринасят за високото ниво на обслужване и изключителната устойчивост и функционалност на базата. Логистичен център Кабиле е не просто втората складова база на Лидл България – той е онази важна крачка в разрастването и утвърждаването на компанията на пазара, както и ясен знак, че веригата развива своя бизнес по устойчив и социално отговорен начин.
ПОД РОДНАТА СТРЯХА
Как да събереш родния вкус в едно? Верния отговор на този въпрос Лидл България намира в началото на годината, когато пуска първата продуктова линия с висококачествени продукти само от български производители – “Родна стряха”. Днес над 80 продукта от над 30 български производителя са част от селекцията и достигат до клиентите на веригата, за да им припомнят, че родният вкус винаги ще бъде най-ценен. Благодарение на участието си в продуктовата линия, българските производители постигат изключителни резултати и само за месеци надвишават в пъти оборотите си. “Родна стряха” обаче е само едно от многото изражения на устойчивата и дългосрочна политика на Лидл България в подкрепа на българското производство. Друг също толкова впечатляващ пример е първата по рода си “Балканска седмица”, която се провежда през лятото и благодарение на която общо 14 артикула от 6 български доставчика достигат до 19 държави в Европа, или общо 6 989 магазина. Тематичната седмица илюстрира директните възможности за експорт, които Лидл България осигурява на българските производители. Само за 7 дни шестте български производителя реализират продажби за близо 3 млн. лева. Също толкова впечатляващ е и примерът с български производител на баница със сирене, който само за седмица прави доставки, равни на доставките му за веригата в България за 10 години. Всички тези цифри са категоричното доказателство, че Лидл България дава реален шанс за устойчиво развитие на малки, средни и големи компании, допринася за повишаване обема и качеството на тяхната продукция, ръста в продажбите им, като едновременно с това повишава конкурентоспособността им на родния и чуждестранен пазар и им осигурява реални възможности за експорт.
ЗА ПО-ДОБЪР ЖИВОТ
2017 г. бележи началото и на най-голямата социално отговорна инициатива на компанията – “Ти и Lidl за по-добър живот”. Тя има за цел да подкрепи социалнозначими проекти в цялата страна в 4 области: образование, култура и историческо наследство, околна среда и здравословен начин на живот.
Инициативата бързо намира съмишленици. Рекорден брой от 425 организации от 143 населени места кандидатстват по програмата. Впечатляващ е и размерът на гранта, който компанията успява да събере с помощта на своите клиенти – общо 252 741 лева, след като в продължение на 8 седмици отделя по 3 ст. от всеки касов бон. След няколко етапа на оценка, общо 31 проекта са одобрени за финансиране. Всеки един от тях получава грант в размер до 10 000 лв., с помощта на който да реализира своята идея.
“Ти и Lidl за по-добър живот” отразява стремежа на Лидл България да допринася за по-пълноценния и по-качествен живот, като едновременно с това ни напомня, че можем да го случваме заедно, когато обединяваме усилията си за едно по-добро утре.
Текстът ечаст от книгата "Успешните компании" 2018.