КЗП: Потребителите най-често имат проблеми с телекомите

Налагат законодателни промени, свързани с развитието \"споделената икономика\", която почти всеки използва

КЗП: Потребителите най-често имат проблеми с телекомите
1660 ~ 2 мин. четене

Потребителите най-често имат проблеми в сферата на телекомуникациите и по тази причина търсят съдействието на Комисия за защита на потребителите (КЗП). Това коментира председателят на КЗП Димитър Маргаритов. По думите му жалбите са предимно заради дефектни телекомуникационни устройства или заради условия по предоставяне на самата услуга.

Проблеми сред гражданите има и при покупка на битови уреди, а също и за закупени онлайн дрехи и обувки. От броя на жалбите и сигналите, които постъпват в Комисията за защита на потребителите /КЗП/, се вижда, че хората са все по-активни, а това означава, че знаят кога към тях се правят опити да се адресират нелоялни търговски практики. От началото на годината в КЗП са постъпили над 5000 жалби. "Ако това продължи със същия интензитет, до края на 2017 г. ще има повече от 25 000 сигнала", заяви той, цитиран от БТА. 

През миналата година в КЗП са получени повече от 20 000 жалби и сигнали от потребители, което е ръст спрямо предишни периоди. По-голяма част от тях са основателни, а повече от 70% са решени в полза на жалбоподателите.

Маргаритов коментира, че активно се работи по предложения за оптимизиране на нормативната уредба. По думите му две са основните неща, които са безспорно важни - първото е свързано с все по-силното интегриране на неправителствения сектор в дейността на КЗП.

"Този увеличаващ се брой на жалби и сигнали предполага, че колегите от неправителствения сектор биха могли активно да съдействат поне при базовото им разглеждане- когато се осъществява преценка за компетентност", обясни Маргаритов.

По думите му се налагат и законодателни промени, свързани с развитието "споделената икономика", която почти всеки потребител използва като способ да си закупи нещо или да му бъде предоставена услуга. "Към момента няма регулация на този тип предлагане, най вече в онлайн пространството, и считаме че в Закона за защита на потребителите, както и в други нормативни актове, трябва да се предвидят правила, с които потребителят да има защита", обясни Маргаритов. 



Подкрепи Economic.bg