„Метрополитен“ избра строителите на последната част от третата метролиния
Общата стойност на проекта е 530 млн. лв. без ДДС и ще се финансира с пари от държавния бюджет и заем от ЕИБ
Столичният „Метрополитен“ избра фирмите, които ще строят следващите шест станции на софийското метро – от ул. „Шипка“ до бyл. „Цapигpaдcĸo шoce“. Станциите са част от третата метролиния, която вече направи завой към кв. „Левски Г“.
Обществената поръчка за разширението е разделена в 5 обособени позиции. Общата стойност е 530 млн. лв. без ДДС. Тя бе обявена в началото на 2021 г., като първоначално проектът бе вкаран за финансиране в Плана за възстановяване и устойчивост. След смяната на правителството на Бойко Борисов обаче остана без това финансиране.
За да финансира строителството на новите 6 станции от ул. "Шипка" до бул. "Цариградско шосе", Столична община ще получи 120 млн. лв. от държавния бюджет. За останалата част кметът на София Йорданка Фандъкова планира да вземе заем от Европейската инвестиционна банка на стойност 195 млн. евро.
Преди проектът да отпадне от ПВУ се предвиждаше строителството да стартира през втората половина на тази година. Новите шест метростанции трябва да са готови до 2026 г.
Πpeдвидeнитe нoви cтaнции ca:
- MC 1: ĸpъcтoвищe yл. „Гeo Mилeв“ – yл. „Чepĸoвнa“;
- MC 2: ĸpъcтoвищe yл. „Гeo Mилeв“ – yл. „H. Koпepниĸ“;
- MC 3: ĸpъcтoвищe yл. „Гeo Mилeв“ – yл. „Cлaтинcĸa“;
- MC 4: ĸpъcтoвищe бyл. „Aceн Йopдaнoв“ – бyл. „Шипчeнcĸи пpoxoд“;
- MC 5: зaлa "Apeнa Apмeeц“;
- МС 6: oт изтoчнaтa cтpaнa нa cъщecтвyвaщия пeшexoдeн пoдлeз пoд бyл. „Цapигpaдcĸo шoce“.
Общата дължина на новия участък е почти 6 км.
Победителите
Проектиране и строителство на МС 1 и МС 2 – победител е Обединение „Метро Шипка“, в което участват "Трейс Груп Холд" АД и проектантската "Инжпроект" ООД. Обединението е предложил цена за изпълнение от над 93.3 млн. лв. без ДДС. Подизпълнител ще е "Старт-Инженеринг" АД с дял 10% от договора за поръчка.
Проектиране и строителство на МС 3 и МС 4 – победител е Обединение „Метро Слатина“, в което участват "Трейс Груп Холд" АД и проектантската "Билд Лаб" ЕООД. Предложената цена за изпълнението е над 75 млн. лв. без ДДС. Подизпълнител отново ще е "Старт-Инженеринг" АД с дял 10% от договора за поръчка.
Проектиране и строителство на МС 5 и МС 6 – победител е Обединение „Метро – Изток“, в което участват "Монолит София" АД и проектантската "Х.С.С." ЕООД. Предложената цена за изпълнението е над 98.7 млн. лв. без ДДС. Тук подизпълнителите са няколко: "Старт-Инженеринг" АД – дял 16.54%, "Рикат" ООД – дял 1.27% и "Пътища и Мостове" ЕООД – дял 1.11%.
По четвъртата позиция, при която се предвижда пробиване на 5.3 км тунели с тунелно – пробивна машина, победител е ДЗЗД „ДВУ 21“, в което участват "Ултрастрой" ЕООД, "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД и "Виа Конструкт Груп" ЕООД. Консорциумът е предложил цена за изпълнение от малко над 189.8 млн. лв. без ДДС.
При петата обособена позиция, която включва проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на системи за контрол и управление на влаковото движение, комуникационни и перонни преградни врати за всичките 6 метростанции, победител е "Сименс Мобилити" ЕООД. Компанията е предложила цена за изпълнение на поръчката от над 67.9 млн. лв. без ДДС. Подизпълнители ще са "Сименс Мобилити" ГмбХ, Германия – дял 64% и "Старт-Инженеринг" АД – дял 7%.