Най-безопасните самолети в света
Като цяло катастрофите намаляват, сочат данните
~ 2 мин.
След катастрофата на Ethiopian Airlines миналата неделя безопасността на съвременните самолети Boeing 737 MAX е поставена под въпрос.
Заради инцидента всички полети със самолети 737 MAX бяха спрени.
737 MAX вече има две фатални катастрофи за по-малко от пет месеца: тази в Етиопия преди дни и инцидента на Lion Air от октомври 2018 г., при който също загинаха всички на борда.
Общо 346 души са загинали на борда на Boeing 737 MAX.
Според доклад на Boeing от октомври 2018 г. има девет търговски самолета, които никога не са регистрирали фатален инцидент: Boeing 717, CRJ700/900/1000, Airbus A380, Boeing 787, Boeing 747-8, Airbus A350, Bombardier C Series, A340 и серията Airbus A320 NEO.
Статистиката на Boeing за авиационни произшествия по целия свят проследява инцидентите на търговски самолети в световен мащаб от 1959 до 2017 година, пише "Индипендънт".
Тя показва, че няколко модела самолети на Боинг никога не са участвали във фатални инциденти.
Най-малкият е моделът 717. Следващият е 787 Dreamliner, който сам по себе си бе заземен скоро след влизането в експлоатация поради опасения за прегряване на литиево-йонни батерии.
Най-големият е 747-8, наследник на 747, който навърши 50 години миналия месец.
Моделите на Airbus, които са без фатален инцидент, включват A380 Superjumbo, за който Airbus казва, че ще спре да произвежда до 2021 г .; A350; и този с тясно тяло A320.
По-малкият производител Bombardier също има машини, които никога не са участвали в инцидент - CRJ700/900/1000 и C серия.
Други самолети, които имат отлични досиета за безопасност, включват моделите на Boeing 777, 757 и 767, с коефициент на сблъсък 0,36, 0,2, 0,5 произшествия на милион съответно.
Заради инцидента всички полети със самолети 737 MAX бяха спрени.
737 MAX вече има две фатални катастрофи за по-малко от пет месеца: тази в Етиопия преди дни и инцидента на Lion Air от октомври 2018 г., при който също загинаха всички на борда.
Общо 346 души са загинали на борда на Boeing 737 MAX.
Според доклад на Boeing от октомври 2018 г. има девет търговски самолета, които никога не са регистрирали фатален инцидент: Boeing 717, CRJ700/900/1000, Airbus A380, Boeing 787, Boeing 747-8, Airbus A350, Bombardier C Series, A340 и серията Airbus A320 NEO.
Статистиката на Boeing за авиационни произшествия по целия свят проследява инцидентите на търговски самолети в световен мащаб от 1959 до 2017 година, пише "Индипендънт".
Тя показва, че няколко модела самолети на Боинг никога не са участвали във фатални инциденти.
Най-малкият е моделът 717. Следващият е 787 Dreamliner, който сам по себе си бе заземен скоро след влизането в експлоатация поради опасения за прегряване на литиево-йонни батерии.
Най-големият е 747-8, наследник на 747, който навърши 50 години миналия месец.
Моделите на Airbus, които са без фатален инцидент, включват A380 Superjumbo, за който Airbus казва, че ще спре да произвежда до 2021 г .; A350; и този с тясно тяло A320.
По-малкият производител Bombardier също има машини, които никога не са участвали в инцидент - CRJ700/900/1000 и C серия.
Други самолети, които имат отлични досиета за безопасност, включват моделите на Boeing 777, 757 и 767, с коефициент на сблъсък 0,36, 0,2, 0,5 произшествия на милион съответно.
Сериите Airbus A320 (0.21) и A330 (0.39) също имат най-високите нива на безопасност; докато серията Embraer E170 има коефициент на катастрофи от 0.24 на милион излитания.
Като цяло докладът показва тенденция към намаляване на броя на катастрофите със самолети, благодарение отчасти на новите технологии на борда.