„Нашата работа е да оправим пътищата на софиянци“
Премиерът Бойко Борисов провери как върви строителството на Западната дъга
„Нашата работа е да оправим пътищата на софиянци и на транзитите, които минават през София“, заяви премиерът Бойко Борисов, който провери строителните дейности по изграждането на втория участъка на Западната дъга на Софийския околовръстен път. Заедно с него на проверката присъстваха и регионалният министър Лиляна Павлова и председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров.
След 15:00 ч. днес мостът при пътен възел „Ломско шосе” ще бъде открит за движение, с което ще се облекчи значително трафикът в района. Иначе движението на цялата Западна дъга се очаква да бъде пуснато на 14 септември.
"Изпълнителят трябваше да работи при постоянен трафик и затова в момента, в който ставаха готови новите платна, движението се прехвърляше на тях, за да може да се изграждат паралелните", разясни Павлова.
Новото трасе ще осигури транзитна връзка между магистралите „Люлин“, „Струма“, Хемус“ и „Тракия“ и към направлението в посока Белград, Сърбия. Вече се работи по моста на Околовръстния път в района на Казичене, който е с 6 ленти.
Правят се проекти, за да се отпуши транзитното движение в района на кв. Горубляне и селата Герман и Лозен. Така ще се завърши целият пръстен около София. Трасето по Южната дъга ще бъде само за леки автомобили. За доизграждане ще остане само последната отсечка между бул. Цар Борис III и Банкя, обясни той.
Инж. Лазаров информира, че вече е осигурена връзка със съществуващия път в участъка на магистрала „Калотина“ към Костинброд.
Втората фаза на Западната дъга е проект, който започна в края на миналата година по старата оперативна програма и е на стойност 102 млн. лв. с ДДС. Изпълнителят успя да изпълни този сложен обект за по-малко от девет месеца, без да се спира движението.
Участъкът е с дължина почти 6 км и включва много тежки и сложни съоръжения – три големи пътни възела от готовия пътен възел на три нива на бул. „Сливница“, където е краят на участък 1, до връзката със Северна скоростна тангента, и четири тежки съоръжения.