Облачният бизнес изстреля финансовите резултати на Microsoft
Продажбите на компанията са скочили с 14% през четвъртото тримесечие на 2019 г.
Microsoft отчете по-добри от очакваните
печалби и приходи за четвъртото тримесечие на 2019 г., надхвърляйки оценките на
анализаторите, пише CNN. Добрите новини изстреляха акциите на компанията с 3% в края на сесията
вчера и с още 1.6% в предварителната търговия днес.
„Ние иновираме във всеки слой от нашия диференциран технологичен бизнес и в ключови области, които са от решаващо значение за успеха на нашите клиенти“, казва в съобщение изпълнителният директор Сатя Надела.
Продажбите в Microsoft са нараснали с 14% до 36.9 млрд. долара през тримесечието, съобщи компанията в сряда. Коригираният нетен доход също се повиши рязко - нарасна с 36% до 11.6 млрд. долара. Силното представяне през тримесечието бе подпомогнато от продължаващия растеж на облачния бизнес на Microsoft.
Приходите от облачно подразделение надхвърлиха прогнозите на анализаторите от Уолстрийт и достигнаха 11.9 млрд. долара за трите месеца, водени от 62% ръст в основния облачен бизнес на Azure на Microsoft.
Разрастването на облачния бизнес е водещ приоритет за Microsoft. Продажбите на Azure се забавят леко през последните тримесечия, макар и по-малко, отколкото при конкурентата услуга на Amazon. Въпреки това анализаторът на Nucleus Research Андрю Макмилън заяви, че не е разтревожен от тази тенденция, тъй като облачният пазар става все по-голям.
„Сега най-накрая той стигна до точка на насищане, където е по-важно как се използва услугата, отколкото какъв е пазарният дял“, каза Макмилън.
Microsoft може да напредне на този пазар благодарение на фокуса си върху изкуствения интелект и разширената реалност, както и на своите бизнес предложения, пише CNN.
Сегментът на производителността и бизнес процесите на компанията е нараснал със 17% през тримесечието, благодарение на силния растеж в Office 365 и Dynamics 365.
Макмилън смята, че разширяването може да е знак, че Microsoft става все по разпознаваем бранд при корпоративните услуги, където е в силна конкуренция с Oracle и Salesforce.
Microsoft е една от малкото компании, които могат да свържат облачния хостинг, машинното обучение и изкуствения интелект с всеобхватни и достъпни за крайните потребители технологии за бизнес клиенти, като например управление на взаимоотношенията с клиенти и софтуер за управление на веригата на доставки“, каза Макмилън.