Печалбата на Alibaba скочи с почти 200%
Приходите на компанията продължават да растат, въпреки забавянето на китайската икономика
Китайската компания Alibaba Group обяви печалба от 71 млрд. юана (11 млрд. долара) за изминалата финансова година. Гигантът в електронната търговия, който обработва повече трансакции от Amazon и eBay взети заедно, отбелязва сериозен растеж, като спечеленото е със 196% повече от предходната година.
Продажбите нарастват с 1/3 до 101 млрд. юана (15,5 млрд. долара), а тези на мобилни устройства бележат ръст от 182%.
„Alibaba Group приключи фискалната година с много добри постижения” , заяви изпълнителният директор Даниел Жанг.
Alibaba бележи 39% ръст за първото 3-месечие на 2016 г. в сравнение със същия период на миналата година. Това е най-големият й растеж за последните 4 месеца.
Пeчалбата за 3-месечието е 24,2 млрд. юана (3,75 млрд. долара), надхвърляйки очакванията на анализаторите. Тези цифри са в противовес на забавянето на китайската икономика и сериозната конкуренция на най-големия електронен пазар в света.
„Нашите отлични резултати през това 3-месечие отразяват уникалната сила на нашия основен бизнес – електронната търговия, въпреки трудните икономически условия”, заяви финансовият директор на компанията Маги Ву.
„Каквото и да правят, то работи и най-важното е, че това е знак, че китайският потребител все още не е обеднял”, изтъкна Джил Луриа от финансовата компания Wedbush Securities.
Въпреки големия ръст на продажбите, компанията на Джак Ма не можа да достигне нивата на растеж, който отбелязваше преди да стане публично дружество преди 2 години. Тя среща сериозна конкуренция на местно ниво от сайтове като Baidu, Tencent и JD.com.
Акциите й също изгубиха повече от 1/3 от стойността си, откак компанията проведе своето рекордно първично публично предлагане през 2014 г. Все пак акционерите са доволни – общият им нетен приход за тримесечието скача с 85%, достигайки 832 млн. долара.