Pepsi ще намалява ударно използването на пластмаса
Американската компания използва 2.3 милиона метрични тона пластмаса всяка година
Американската многонационална корпорация PepsiCo, производител и дистрибутор на безалкохолни и хранителни продукти, ще намали използването на чиста пластмаса и ще разшири бизнеса си с газирана вода SodaStream. Целта ѝ е да достигне до повече пазари на фона на нарастващите призиви за борба с изменението на климата, предава Reuters.
Като част от нова инициатива, наречена „рep+“, компанията заяви, че има за цел да намали наполовина употребата на нова пластмаса във всички свои марки до 2030 г. и да използва 50% рециклирано съдържание във всичките си пластмасови опаковки.
Компанията също така планира да се съсредоточи върху предлагането на по-здравословна храна, като въведе протеинови закуски на растителна основа в партньорство с Beyond Meat Inc.
Действията на Pepsi идват в момент, когато заедно с конкурента ѝ Coca-Cola, се превърнаха в мишени за зелените активисти, имайки предвид големите количества пластмаса за еднократна употреба, които използват. Двете компании присъстват в списъка на неправителствената организация Break Free From Plastic за „Най-големите глобални замърсители“ през последните три години.
Pepsi използва 2.3 млн. тона пластмаса всяка година, докато Coca-Cola отговаря за изхвърлени над 100 млрд. бутилки пластмаса за еднократна употреба, според Greenpeace. Pepsi си е поставила цел до 2025 г. да направи 100% от опаковките си рециклируеми, компостируеми или разградими.
Междувременно марката SodaStream, придобита от PepsiCo през 2018 г., която в момента се продава в 40 държави, ще внесе нови вкусове на още 23 пазара и ще представи новата си платформа SodaStream Professional, насочена към бизнеса на 10 допълнителни пазара до 2022 г., се казва в изявление на компанията.