„Пещерска“ е любимата марка ракия на българите
Напитката спечели най-много потребителски гласове в конкурса „Златната изба“, състезавайки се с 47 други бранда
Лидерът по продажби „Пещерска“ бе определена за „Любима марка ракия“. Наградата бе връчена в рамките на конкурса „Златната изба“. Той се организира от сайта exporter.bg под патронажа на Министерство на икономиката. Категорията за първи път е включена в състезанието, което отличава най-добрите изби и вина.
„Гласуването е изцяло онлайн, защото именно там са младите и активни хора“, коментира главният редактор на сайта Димитър Дженев. В категорията „любима марка ракия“ бяха номинирани 48 различни ракии на родни производители.
„Пещерска“ е първата регионална марка, която се налага в национален мащаб. Днес е най-разпознаваемата в сегмента, сочат проучванията. Ракията продължава да се произвежда по своята автентична рецепта от собствени лозови масиви при затворен цикъл на производство. Т.е. прилага се стриктен контрол още на лозето, през дестилацията по най-високите стандарти в алкохолния бранш до бутилиране, съхранение и разпространение в търговската мрежа, обясняват от компанията производител.
„Щастливи сме също така, че благодарение на тази марка успяхме да подпомогнем и развитието на град Пещера и региона, както и разпознаваемостта му като ключов производител на висококачествената алкохолна напитка. Отличието за „Пещерска“ е висока оценка, че сме си свършили работата добре“, коментираха от VP Brands International по повод на наградата.
Специално за серията „Пещерска“ се прави селекция на най-подходящото грозде, за да се запази автентичния вкус и „мека топлина“, с която е популярна марката.
Според зам.-министъра на икономиката Лъчезар Борисов, който връчи отличието на „Пещерска“, именно фирмите в лозаро-винарския бранш са тези, които допринасят за износа на страната и гарантират стабилността на икономиката. По думите му това е един сектор, който може да се превърне в стожер на икономиката.