Заводът за електромобили на Next.e.GO в България ще заработи до 2023 г.
Служебният министър на икономиката Кирил Петков официално подписа меморандум с германската компания
Германската компания Next.e.GO официално стъпва на българския пазар и до 2023 г. се очаква да започне да произвежда електрически автомобили в Ловеч. Служебният министър на икономиката Кирил Петков и представителите на компанията подписаха меморандум за изграждането на завода. Инвестицията е на стойност 140 млн. евро и се очаква да ще осигури над 1000 работни места. Новината бе обявена преди няколко дни от Петков, а по неговите думи, днес тя стана реалност.
„Много съм горд, че една немска компания на бъдещето, която вече произвежда електрически автомобили, ще реализира основното си производство в град Ловеч“, коментира Петков и допълни, че компанията няма само да сглобява колите у нас.
„Цялата алуминиева конструкция ще бъде произведена в България от фирмата „Етем“. Кабелите на целия автомобил ще бъдат произвеждани в Ямбол от фирмата „Язаки“. Имаме още няколко български доставчика, които ще работят с тях и всичко това нещо ще се случва в Ловеч“, коментира Петков и допълни, че градът има нужда от такива работодатели и експортно предприятие, което да расте и да стане водещ хъб за производството на електрически автомобили.
Представителите на компанията също изразиха вълнението си от проекта и благодариха на министерството за визията и доверието в немската технология на бъдещето.
„Целим хората да имат възможност да карат достъпни, екологични и устойчиви електрически автомобили“, коментира председателят на борда на директорите в компанията Али Вазваей.
Главният изпълнителен директор за България Любомир Станиславов коментира, че точно преди 9 години на същата дата е бил създаден Аутомотив Клъстер в България и вярва, че няма нищо случайно в датите.
„Много сме горди от това, което успяхме да постигнем за тези години. Представяме си какво бихме могли да направим в следващите 9 г.“
Очаква се базовите модели от градски тип да могат да изминават около 200 км с едно зареждане на батерията. Тестовото производство ще започне след 2 години, като плановете са годишно от завода в Ловеч да излизат 30 хил. бройки. Служебният ресорен министър уточни, че компанията ще изнася електромобилите в цяла Европа.
„Това трябва да е пример за развитието на България. Трябва да сме позитивни и агресивни, защото страната ни заслужава такива инвестиции“, допълни Петков.