Пощенска банка е най-добра в банкирането на дребно в България
Финансовата институция получи отличието в конкурса World Finance Banking Awards 2019
~ 3 мин.
За втора поредна година Пощенска банка е отличена като най-добрата в банкирането на дребно в България в престижния конкурс World Finance Banking Awards 2019. Той се организира от World Finance Magazine, издание, което следи и анализира финансовата индустрия, международния бизнес и икономика.
Признанието е за иновативния и устойчив модел на банкиране на дребно на Пощенска банка, разработените от нея модерни продукти и услуги, широката клонова мрежа в цялата страна, алтернативни канали за комуникация и многобройни възможности за професионална финансова консултация от нейните експерти.
Приемаме високата и обективна оценка от World Finance Magazine като поредно доказателство, че се развиваме в правилната посока, за да бъдем още по-добри за нашите клиенти. Стратегията ни е да сме близо до тях, за да им предложим персонализиран подход и индивидуални решения, които отговарят конкретно на техните потребности. Иновациите са нашето най-конкурентно предимство – въвеждаме нова концепция за клоновете ни, които стават все „по-дигитални“, със зони за самообслужване и разнообразни възможности за консултация, надграждаме дигиталните си канали за банкиране, пускаме иновативни продукти и услуги, като първия банков кредитен чатбот EVA и др. Те, в съчетание с отличното ни обслужване, предоставят на потребителите уникално изживяване, което е отчетено и в класацията на World Finance Magazine, коментират от Пощенска банка.
През 2018 г. Пощенска банка постига високи резултати във всички сектори на своята дейност и отчита една изключително успешна година. Ръстът в продажбите на жилищни и потребителски кредити е около 40%, като кредитният ѝ портфейл към граждани и домакинства за миналата година се повишава с 212 млн. лв.
Реализиран е и рекорден ръст на годишна база в продажбите на кредитни карти ̶ над 30%, като в допълнение сериозно се повишава честотата на използването им. Клиентите на банката с кредитни карти получават висока добавена стойност – чрез програмата „Моите награди“ (My Rewards), по която са раздадени близо 2 милиона лева под формата на парични награди, както и с достъп до атрактивни допълнителни предложения и партньорства.
Тенденцията дигиталните канали на банката да бъдат предпочитаният начин за извършване на ежедневни банкови операции продължава. Все повече клиенти използват смартфоните си, за да банкират активно. Над 74% е ръстът на потребителите, които се възползват от предимствата на мобилното банкиране (m-Postbank), а трансакциите през този канал нарастват със 105% на годишна база.
През 2019 г. е стартиран процес на цялостна промяна на концепцията на широката клонова мрежа на Пощенска банка, чиито офиси стават „по-дигитални“, за да предлагат още по-добро клиентско изживяване и модерни услуги.
Сред иновативните услуги за потребителите, които отличават институцията, са първият банков кредитен чатбот у нас ̶ EVA, който консултира клиенти във Facebook Messenger 24/7, възможността за издаване на дебитни карти само за няколко минути, допълнителните отстъпки и парични бонуси чрез сметката за заплата „Супер сметк@”, преводите на Western Union директно на нейни банкомати, мобилните банкови експерти, които консултират клиентите в предварително заявено време и на място и др.
Пощенска банка е член на регионалната Юробанк Груп, с канадски и американски фондове като основни акционери, като от 2010 г. досега Групата многократно е печелила награди в категорията „Най-добра банка в частното банкиране“ и в категорията „Най-добра банка в банкирането на дребно“ от World Finance Magazine. Банките в групата са сред най-награждаваните в различни категории и в тазгодишното издание на класацията.
Победителите в конкурса се определят след гласуване на читателите на списанието и след задълбочен експертен анализ, като покриват различни критерии, сред които въведени иновации, постижения и стратегия за развитие. Носителите на тазгодишните награди в различните категории на конкурса са банки, които успешно използват новите технологии, за да направят услугите си още по-удобни за потребителите.