Потребителите са изхарчили $100 млрд. в AppStore за 9 години
Общо 70 млрд. долара са спечелили разработчиците на приложения през AppStore
~ 2 мин.
Общо 70 млрд. долара са спечелили разработчиците на приложения през AppStore от стартирането на платформата през 2008 г. досега. Както винаги, разпределението на приходите между Apple и нейните разработчици е в съотношение 70 към 30. Това означава, че потребителите са изхарчили общо 100 млрд. долара във виртуалния магазин.
Съобщението на Apple идва дни преди годишната световна конференция за разработчици, която започва в понеделник.
Компанията обяви също така, че изтеглянията на приложения са се увеличили с над 70% само през изминалата година. Апликациите за снимки и видеоклипове пък достигат ръст от 90%, като от Apple добавят, че причината за това се крие във все по-високото качество на камерите на устройствата и желанието на потребителите да споделят.
Според данните, наблюдава се ръст и на активните потребители на платени приложения, които за една година са нараснали с 58%.
През юни миналата година Apple промени начина, по който разпределя приходите от абонаменти. Приходите от тези, които за първа година, все още се разпределят в съотношение 70/30, а за тези, които са поддържани от по-дълго – коефициентът пада на 15% за компанията. През ноември се разпространиха слухове, че моделът 85/15 ще се бъде приложен към всички абонаменти.
Приложения като Spotify, Netflix и YouTube често прескачат Apple, защото преминаването през техния магазин оскъпява услугите им. Spotify дори е стигнал до там, че да насърчава клиентите да анулират своя iTunes абонамент за услугата и да се записват директно чрез Spotify, за да избегнат по-високи такси.
Това е причината този ход на Apple да се смята за правилен, доколкото компанията все пак цели да запази потребителите на платени услуги, пише Engadget.