Ребрандирането на Twitter няма да е толкова лесно, колкото Мъск си мисли
Редица компании, включително Microsoft и Meta притежават авторските права върху търговската буква X
Решението на милиардера Илон Мъск да ребрандира Twitter, оставяйки в историята емблематичната синя птичка, може да се окаже по-сложно от правна гледна точка, отколкото той си мисли. Оказва се, че новото лого X вече е регистрирана търговска марка и то от технологични гиганти, като Meta и Microsoft.
Има 100% шанс Twitter да бъде съден за това от някого“, каза адвокатът по търговските марки Джош Гербен, цитиран от Reuters.
Според изчисленията му има близо 900 активни регистрации на търговски марки в САЩ, които вече покриват буквата X в широк спектър от индустрии.
Мъск официално преименува социалната мрежа Twitter на X в понеделник и смени емблематичните за платформата сини цветове в черно.
Възможно е собствениците на търговски марки, които притежават авторските права върху буквата, да предявят иск заради евентуално заблуждаване на потребителите. Евентуалните последствия варират от парично наказание до забрана за използването на буквата.
Microsoft притежава търговска марка X от 2003 г., свързана с комуникациите относно нейната система за видеоигри Xbox. Meta Platforms, чиято платформа Threads е нов конкурент на Twitter, притежава федерална търговска марка, регистрирана през 2019 г., покриваща синьо-бяла буква „X“ за полета, включително софтуер и социални медии.
Трите компании не коментираха казуса.
Самата Meta си навлече много неприятности, свързани с интелектуалната собственост, когато промени името. Изпълнителният директор на Meta, Марк Зукърбърг, е изправен пред съдебни дела за търговска марка, заведени миналата година от инвестиционната фирма Metacapital и компанията за виртуална реалност MetaX, и уреди още едно заради новото си лого със символ на безкрайност.
И ако Мъск успее да промени името, други все още могат да поискат „X“ за себе си.
Като се има предвид трудността при защитата на една буква, особено такава популярна в търговската мрежа като „X“, защитата на Twitter вероятно ще бъде ограничена до много подобна графика на тяхното лого X“, каза Дъглас Мастърс, адвокат по търговските марки в адвокатската кантора Loeb & Loeb.