Starbucks продава кафенета и закрива офиси в Европа
Компанията се оттегля на фона на амбициите на Coca-Cola към този пазар

Снимка: Wikimedia
4748
~ 1 мин. четене
След няколко поредни години на забавяне на ръста в продажбите Starbucks преструктурира бизнеса си в Европа, пише Associated Press. Американската верига кафенета продава 83 от заведенията си във Франция, Холандия, Белгия и Люксембург. Сделката е подобна на сключената от Starbucks през 2016 г., когато веригата продаде заведенията си в Германия.
Купувачът е дългогодишният партньор на Starbucks за Европа – Alsea. Тази компания ще обслужва и 177 други заведения Starbucks в тези страни, които са собственост на франчайз партньори. Досега Alsea, чиято централа е в град Мексико, управляваше над 900 кафенета на американската марка в Мексико и Южна Америка.
Решението на Starbucks идва след решението на Coca-Cola от края на август да купи базираната в Обединеното кралство верига кафенета Costa. Така производителят на популярната едноименна напитка се надява, че така може да стане лидер и при топлите напитки. След сделката главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси отбеляза, че фирмата му не планира да отваря много нови кафенета Costa в САЩ, където ще трябва да се конкурира със Starbucks. Целта на гигантът при безалкохолните напитки е Европа, където Starbucks явно предпочита да не води борба.
Купувачът е дългогодишният партньор на Starbucks за Европа – Alsea. Тази компания ще обслужва и 177 други заведения Starbucks в тези страни, които са собственост на франчайз партньори. Досега Alsea, чиято централа е в град Мексико, управляваше над 900 кафенета на американската марка в Мексико и Южна Америка.
Starbucks планира също така да затвори офисите си в Амстердам и цялата ѝ европейска администрация да е в Лондон. Затварянето ще засегне 186 служители, които ще бъдат насърчени да кандидатстват за незаети работни места в британската столица.
Американската кафе верига ще запази завода си за кафе в Холандия, където работят 80 души.Решението на Starbucks идва след решението на Coca-Cola от края на август да купи базираната в Обединеното кралство верига кафенета Costa. Така производителят на популярната едноименна напитка се надява, че така може да стане лидер и при топлите напитки. След сделката главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси отбеляза, че фирмата му не планира да отваря много нови кафенета Costa в САЩ, където ще трябва да се конкурира със Starbucks. Целта на гигантът при безалкохолните напитки е Европа, където Starbucks явно предпочита да не води борба.