Starbucks въвежда такса за хартиени чаши във Великобритания
Увеличава се процентът на клиентите, носещи собствена чаша при покупката на напитки
~ 2 мин.
Starbucks въвежда такса за хартиени чаши в размер на 5 пенса във всичките си 950 кафенета във Великобритания.
Таксата ще бъде въведена на 26 юли и идва след тримесечен пробен период в локациите на веригата в Лондон, съобщи компанията.
Понастоящем клиентите на Starbucks, които купуват напитки, използващи кутии за многократна употреба, получават отстъпка от 25 пенса.
За проучването в Лондон Starbucks работи с благотворителната екоорганизация Hubbub, която представи доклад за това как таксуването засяга поведението на клиентите. Този анализ показва, че процентът на клиентите, внасящи собствена чаша, се е увеличил от 2,2% преди тестовия период, до 5,8%.
Starbucks заяви, че въвеждането на национално ниво на таксата от 5 пенса - заедно с комуникацията в магазините и обучението на персонала - ще окаже влияние върху намаляването на употребата на хартиени чаши.
"Разширяването на решението във всички наши магазини в цяла Великобритания е вълнуваща стъпка и се надяваме, че тази такса ще напомни на клиентите да преосмислят използването на пластмаси за еднократна употреба, както и на пластмасови торбички", заявиха от компанията, цитирани от CNBC.
В началото на тази седмица Starbucks изложи плановете си за премахване на пластмасовите сламки за еднократна употреба от всички свои магазини до 2020 г. и се присъедини към нарастващия списък на големите предприятия, които искат да намалят използването на пластмаси.
През юни, например, McDonald's заяви, че ще се откаже от използването на пластмасови сламки в своите ресторанти в Обединеното кралство и Ирландия. Компанията ще започне поетапното разпространение на сламки от хартия във всичките си 1 361 обекта в двете страни от септември и този процес ще завърши до 2019 г.
Таксата ще бъде въведена на 26 юли и идва след тримесечен пробен период в локациите на веригата в Лондон, съобщи компанията.
Понастоящем клиентите на Starbucks, които купуват напитки, използващи кутии за многократна употреба, получават отстъпка от 25 пенса.
За проучването в Лондон Starbucks работи с благотворителната екоорганизация Hubbub, която представи доклад за това как таксуването засяга поведението на клиентите. Този анализ показва, че процентът на клиентите, внасящи собствена чаша, се е увеличил от 2,2% преди тестовия период, до 5,8%.
Starbucks заяви, че въвеждането на национално ниво на таксата от 5 пенса - заедно с комуникацията в магазините и обучението на персонала - ще окаже влияние върху намаляването на употребата на хартиени чаши.
"Разширяването на решението във всички наши магазини в цяла Великобритания е вълнуваща стъпка и се надяваме, че тази такса ще напомни на клиентите да преосмислят използването на пластмаси за еднократна употреба, както и на пластмасови торбички", заявиха от компанията, цитирани от CNBC.
В началото на тази седмица Starbucks изложи плановете си за премахване на пластмасовите сламки за еднократна употреба от всички свои магазини до 2020 г. и се присъедини към нарастващия списък на големите предприятия, които искат да намалят използването на пластмаси.
През юни, например, McDonald's заяви, че ще се откаже от използването на пластмасови сламки в своите ресторанти в Обединеното кралство и Ирландия. Компанията ще започне поетапното разпространение на сламки от хартия във всичките си 1 361 обекта в двете страни от септември и този процес ще завърши до 2019 г.