Събев премести директора на „Товарни превози“ в холдинга
Транспортният министър продължава с опитите да назначи човек, който да извърши реформата в БДЖ
Новият генерален директор на „Холдинг БДЖ“ е Ангел Стоянов. Това каза днес министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев по време на участието си в дискусия за визията за развитие на обществения транспорт в периода 2022- 2027 г. Всъщност Събев прави разместване в структурата на железниците, тъй като от януари 2022 г. досега Стоянов бе управител на „БДЖ-Товарни превози” ЕООД.
Преди да бъде назначен за директор през януари той е изпълнявал длъжността директор „Експлоатация“ в дружеството. В кратката биография на сайта на дружеството се посочва още, че кариерата му в системата на железниците започва през 1987 г. като технолог във Вагонен район – Горна Оряховица. През годините е заемал различни експертни и ръководни длъжности, свързани с експлоатацията на товарни вагони и техническото осигуряване в „БДЖ-Товарни превози”.
Обявихме конкурс и този, който ще поеме функциите на генерален директор на „Холдинг БДЖ“, е Ангел Стоянов – един великолепен специалист и експерт, който освен че разбира от железници, разбира и от цифри“, каза Събев, цитиран от БТА.
Късно снощи от министерството потвърдиха, че Йордан Мирчев е освободен от длъжността изпълнителен директор и член на Съвета на директорите на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД.
Попитан какви са мотивите да освободи Мирчев, Събев посочи, че в момента, в който е било обявено сливането на трите отделни предприятия в БДЖ, от Съвета на директорите са подготвили пътна карта, която създава правна рамка как от трите предприятия да се направи едно.
„Една от стъпките изискваше в срок до 15 март да представим документа до НК „Железопътна инфраструктура“ затова, че новото предприятие ще бъде финансово стабилно с пет годишен бизнес план и други документи за възможното лицензиране на това предприятие до 15 септември“, поясни Събев.
Той каза, че е върнал два опита за бизнес план, като вторият по никакъв начин не е отчитал икономическия резултат от вливането.
Наложи се да работя като изпълнителен директор на БДЖ, което не беше честно, защото имам ангажименти към пристанища, летища и т. н.“
Обединение на товарните и пътнически железопътни превози и съществуващия „Холдинг БДЖ“ в единна компания „Български държавни железници“ е план, който транспортният министър обяви още през февруари. Целта е съкращаване на администрацията и намаляване на дълговете, а в началото на 2024 година единното дружество БДЖ да излезе на капиталовите пазари.