Toyota допълва емблематичния Land Cruiser с хибридна версия
Японската компания иска да възроди модела, който традиционно има висок марж на печалба
Toyota представи първата хибридна версия на своя Land Cruiser, която ще бъде представена първо в Северна Америка и някои други ключови пазари. Японската автомобилна компания се стреми да върне на картата своето емблематично спортно превозно средство с голям марж на печалбата.
Най-големият производител на автомобили в света по продажби заяви, че ще произвежда новия модел, който води началото си от 1951 г., в два завода в Япония и ще ги доставя в чужбина оттам.
Новият модел ще се продава предимно, но не изключително, като хибрид в Съединените щати, което ще даде възможност на съществуващите собственици на по-малко икономични автомобили Land Cruiser да преминат към по-чисти автомобили, каза Хироки Накаджима, главен технологичен директор на Toyota.
Ние ще предложим превозни средства, на които клиентите се надяват“, каза той.
Моделите Land Cruiser са сравнително големи автомобили, които се продават с по-голяма печалба за Toyota, точно както е случаят с някои други модели, като нейния ван Alphard, каза Сейджи Сугиура, анализатор в Tokai Tokyo Research Institute.
Land Cruiser и Alphard имат висок марж на печалба дори под марката Toyota“, каза Сугиура, добавяйки, че той ще се повиши още повече, ако моделите се продават под марката Lexus.
Новият Land Cruiser ще бъде наличен в Япония през първата половина на 2024 г. и ще дойде в Съединените щати през пролетта на същата година, казаха от Toyota, добавяйки, че препоръчителните цени на дребно в Съединените щати ще започнат от 50 000 долара.
Toyota заяви, че ще предложи бензинови и дизелови версии на новия Land Cruiser на някои пазари, като Западна и Източна Европа и Близкия изток, а също така ще пусне по-малка версия на Land Cruiser в Япония през зимата.
Land Cruiser и Lexus LX и GX, които са луксозни SUV модели, са продали общо 11.3 милиона бройки към края на миналия месец, каза Toyota.