Утре пускат движението по целия обход на Габрово
Общата дължина на околовръстния път е 23 км
~ 2 мин.
Утре, 4 юни, се пуска движението по целия обходен път на Габрово, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). В експлоатация влиза новата отсечка от 12 км от околовръстното на града, част от която са тунелът под Бакойския баир и най-големият у нас стоманобетонен мост.
Целият обходен път на Габрово е с обща дължина 23 км. Досега шофьорите пътуваха по готовите 11 км, а вече ще преминават и по новите 12 км. При изграденото кръстовище с път I-5 шофьорите, идващи от Габрово и пътуващи към Казанлък и Южна България, ще продължават пътуването си през прохода „Шипка“.
Най-голямото стоманобетоново мостово съоръжение е с дължина 640 м и отвор 160 м. Построено е по метода „конзолно бетониране“ и премоства широката долина на р. Синкевица, част от кв. Чехлевци и кв. Войново на Габрово. По тази технология се изграждат мостове с най-големи отвори и това е третият такъв у нас след виадукта на 48-ми км на АМ „Хемус“ и виадукта на пътя Подкова-Маказа.
Тунелът под Бакойския баир пък е построен по нов австрийски метод и по-голяма част от прокопаването му беше извършвано с взривни дейности. Тунелът е с една тръба с две ленти за движение, две водещи ивици и тротоари, със системи за безопасност – вентилация, светлинна сигнализация, пожароизвестяване, видеонаблюдение, диспечерски пункт.
В новоизградения участък освен тунела и мостовото съоръжение има и още два пътни възела - п. в. „Чехлевци“ и п. в. „Дядо Дянко“, и три по-малки моста.
се повишава безопасността и удобството при пътуване.
Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД, чийто договор е за 116 640 лв.
Проектът се финансира по ОП „Транспорт“ 2007-2013 г., а след завършването на програмата изграждането продължи със средства от републиканския бюджет.
Обходният път на гр. Габрово е част от транспортното направление Букурещ-Русе-Димитровград-Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север-Юг, като чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.