Заплахата от забрана на TikTok пренарежда рекламните бюджети
Долната камара на парламента в САЩ гласува китайското приложение да бъде продадено или забранено
Рекламодателите в ТiкТок търсят алтернативи, в случай че социалната мрежа бъде продадена или забранена в САЩ. Те изготвят планове за действие при извънредни ситуации, които включват социални медии, конкуренти на TikTok. Преди да пренасочат маркетинговите си бюджети обаче ще изчакат да видят какво ще реши Сенатът, предаде Reuters.
В сряда републиканците в Камарата на представителите (Долната камара) гласуваха да принудят китайската ByteDance да продаде TikTok до 6 месеца или ще бъде забранена в страната. Това е едно от най-значимите предизвикателства пред технологичната компания, която отдавана е наблюдавана „под лупа“ от щатите заради опасения за националната сигурност.
Белият дом призовава Сената да одобри законопроекта, а президентът Джо Байдън се ангажира да го подпише.
Ако приложението бъде забранено, от рекламни бюджети ще спечелят най-големите конкуренти на TikTok – Meta с нейните Reels и Shorts на YouTube, казват рекламни експерти.
ТiкТок заяви, че ще упражни законните си права, за да предотврати забраната, която според нея „би извадила милиони долари от джобовете на творците и малкия бизнес“.
Инерцията около това законодателство е по-голяма от предишните национални усилия за ограничаване или продажба на TikTok и рекламодателите следят внимателно развитието“, споделя Жасмин Енберг, главен анализатор в изследователската фирма Insider Intelligence.
Ако законопроектът напредне, „това ще ни постави по-нащрек“, казва Джак Джонстън, старши изпълнителен директор за социални инвестиции в Tinuiti, фирма за дигитален маркетинг.
Маркетингови стратегии
Клиентите да запазят подхода „бизнес както обикновено“ към TikTok, е съветът на три фирми за дигитален маркетинг. Те отбелязват, че приложението е оцеляло след множество предишни опити за ограничаване на достъпността му в САЩ, включително изпълнителна заповед на президент Доналд Тръмп в опит да го забрани.
Въпреки че рекламните бюджети се планират за месеци напред, брандовете могат бързо да поставят или изтеглят реклами в социалните мрежи, за да отговорят на случващото се.
TikTok ще генерира 8.66 милиарда долара приходи от реклама в САЩ тази година, изчисляват от Insider Intelligence. Видеоклиповете в TikTok бързо предизвикват нови тенденции в музиката, модата и красотата, поради което брандовете са привлечени от приложението.
Високите залози, свързани със забраната на толкова популярно приложение, като TikTok, правят пълната забрана малко вероятно, казва една дигитална компания, пожелала анонимност.
Продажбата на приложението е по-вероятна, а приблизителният шестмесечен график ще помогне на брандовете да се подготвят, смята Джонсън.
Ако приложението бъде продадено по време на празничния сезон – критичен период на продажби на много компании – „тогава има малко повече спешност за брандовете, които разчитат на това време от годината за голяма част от приходите си“, добавя той.
А дори маркетинговите бюджети да бъдат пренасочени към Reels и Shorts, няма гаранция, че конкурентните функции ще работят по същия начин като TikTok.
Докато голяма част от потребителите на ТiкТок са активни и на други платформи, има здравословна част, която използва TikTok като техен основен канал за потребление на медии. Reels и Shorts са двете логични предложения, които най-много съответстват на формата на съдържание на TikTok, но това не означава, че това е мястото, където потребителите ще се стичат непременно”, каза Джонсън.