Danone увеличи печалбата си с 6.7% след засилено търсене от Китай
Общите приходи на компанията са нараснали с 6.5%, спрямо очакваните от анализаторите 5.7%
Danone постигна по-голям растеж от очаквания през второто тримесечие, благодарение на засилено търсене на бебешко мляко в Китай, съобщи MarketWatch. Продажбите на компанията са нараснали с 6.7% на годишна база до 5.72 млрд. евро, за което допринася и стабилния растеж в САЩ и Русия.
Общите приходи на компанията са нараснали с 6.5%, спрямо очакваните от анализаторите 5.7%. Производителят на популярните кисели млека Activia и Actimel постигна поставените си цели, въпреки намаляването на цените в Китай. По-рано този месец Danone и други производители на храни като Nestle, намалиха цените на млечните си продукти за подрастващи в Китай, след като местните власти започнаха разследване за възможен картел на пазарни цени на чуждестранните производители, което влияе негативно на конкуренцията на пазара.
Danone отчете нетна печалба в размер на 972 млн. евро през първото полугодие на 2013 г., в сравнение с 881 млн. евро за същия период предходната година. Ръстът се дължеше главно на доброто представяне на звеното на компания в Мароко – Centrale Laitiere.
От компанията обявиха, че продължават стремежа си да постигнат 5-процентов ръст на продажбите през тази година и потвърди очакванията си маржът на печалбата да намалее между 0.3% и 0.5% през текущата година, спрямо предходната.