Honor възкръсна от пепелта в Китай и гледа с надежда към Европа
Брандът бе част от смартфон бизнеса на Huawei, преди да бъде принудително продаден
Honor, бюджетната марка смартфони Huawei, която продаде миналата година, започна да възвръща своя пазарен дял на силно конкурентния китайски пазар. Брандът успя да завладее 15% от продажбите в страната през август, с което стана третият по големина играч, заемайки тази позиция за пръв път от година, се казва в доклад на Counterpoint Research.
Пред Honor са само местните конкуренти Oppo и Vivo. Продажбите на марката са се увеличили с 18% през август спрямо юли, което я прави една от най-бързо развиващите се в Китай.
Бюджетният бранд бе продаден миналия ноември на консорциум от купувачи, в който участва и местната власт на Шънджън, където е централата на компанията. Huawei се принуди на този ход в опит да гарантира оцеляването на Honor, след като санкциите на САЩ започнаха да се отразяват все по-осезаемо на гиганта.
Забраните, наложени от Вашингтон, доведоха до прекъсване на веригата на доставки на Huawei, оставяйки я без ключови компоненти. Ударите на САЩ на практика осакатиха смартфон бизнеса на китайския гигант, част от който бе и Honor. Еманципирането на бранда от някогашната му компания майка му позволи отново да получи достъп до неща като полупроводници.
След като се отдели от Huawei, Honor успя да възстанови връзките си с доставчиците на компоненти“, коментира Тарун Патак, директор на изследването в Counterpoint Research. „Оттогава, използвайки силните си възможности за научноизследователска и развойна дейност, Honor пусна нови продукти и се насочи към бързо възстановяване в Китай.“
През януари Honor пусна телефон от среден клас, наречен V40, последван от Honor 50 през юни. Този месец стартира серията от по-висок клас Honor 3, които ще бъдат пуснати не само в Китай, а и на други световни пазари, включително Европа.
„Honor също е насочена към премиум сегмента със серията Magic, като по този начин разширява портфолиото си в ценови диапазони“, добави Патак.
За възстановяването на пазарните позиции роля са изиграли и лоялните потребители на марката, които не са мигрирали към други производители.
Силните взаимоотношения с дистрибутори също помогнаха на Honor да възобнови продуктите в голям мащаб. Възкресението на Honor ще засили още повече конкуренцията на китайския пазар през втората половина на 2021 г.“, прогнозира Патак.