Meta e похарчила над $15 милиарда за метавселената през 2022 г.
Компанията майка на Facebook продължава да инвестира в мечтата на Марк Зукърбърг за виртуален свят
Когато Facebook се ребрандира на Meta миналата година, едва ли някой е предполагал, че компанията ще похарчи милиарди за изграждането на своята визия за метавселената, която обаче ще изглежда невдъхновяваща дори година по-късно. Още по-лошо, компанията не уточнява къде точно е похарчила над 15 милиарда долара само през 2022 г., съобщава Business Insider.
На Марк Зукърбърг трябва да му бъде признато, че направи термина метавселена по-популярен през изминалата година, въпреки че това не е първият път, когато компаниите навлизат в това пространство. Interesting Engineering разговаря със създателите на Roblox и Chip Morningstar, които създадоха метавселена за филма Habitat през 1997 г., преди дори Facebook да бъде основан.
И все пак, никой не е харчил толкова много пари, преследвайки мечтата за дигитален свят, както Meta Platforms на Зукърбърг. А всичко това се случва в момент, когато социалната мрежа Facebook отбелязва отрицателен растеж за първи път в историята си, което е особено тревожно за инвеститорите.
Какво е построила Meta досега?
Беше декември миналата година, когато Meta представи своя Horizon Worlds и го направи свободно достъпен за всички. По-рано тази седмица компанията пусна и предварителни поръчки за своите най-модерни VR слушалки Meta Quest Pro. Времевата линия между тези две събития бе осеяна с безкракия аватар на Марк Зукърбърг, носещ се в Horizon Worlds, правейки селфита, които само засилиха теорията на конспирацията, че той е робот без емоции.
За сравнение, Microsoft, която се бори да наложи своите VR слушалки на пазара, е осигурила споразумение за 22 милиарда долара за доставката на 120 000 слушалки в следващите десет години.
В същото време Nvidia, която все още не е значителен играч в метапространството, успя да намали VR слушалките до размера на обикновените очила.
Meta е посветила значителна част от своите приходи и работна сила в подразделението на Reality Labs за изграждането на метавселената, за която анализаторите предполагат, че се насочва основно към изследвания и разработки. Експерти казаха пред Business Insider, че за Meta е доста трудно придобие VR компании поради значителния регулаторен интерес към компанията. Следователно те вероятно се опитват да изградят всичко вътрешно и органично.
Това, че Meta отказва да посочи загубите си или дори продажбите на своите VR слушалки, не позволява да се изясни точната картина.
Залагане на Зукърбърг
При такива обстоятелства, когато общественият интерес към метавселената е намалял, изглежда, че инвеститорите просто залагат на Зукърбърг и способността му да прави нещата. Последният път Зукърбърг беше в подобна ситуация, когато придоби Instagram за 1 милиард долара. Някои анализатори тогава вярваха, че той хвърля парите си на вятъра, но десетилетие по-късно придобиването изглеждаше напълно логично за Facebook.
Дори днес експерти са на мнение, че Зукърбърг води Meta към провал, но както главният изпълнителен директор каза пред The Verge по време на скорошно интервю, той очаква визията му за метавселената да оживее през следващите четири до пет години. Той също така се надява, че хората ще избират слушалките Quest Pro VR на Meta вместо компютри и работни станции в бъдеще, тъй като ще живеем в свят, който използва VR за работа и игра.