Още тази година тръгва строежът на метростанцията между „Люлин“ и „Обеля“
Предвижда се подземната градска железница да стигне и до „Студентски град“, обясни директорът на „Метрополитен“ Стоян Братоев
Още тази година ще започне изграждането на междинната спирка на метрото между кварталите „Люлин“ и „Обеля“ в София, където предстои строежа на жп и автогара. Новата метростанция ще бъде разположена директно под пероните на жп гарата и изходите ѝ ще излизат на тях. Това обясни директорът на „Метрополитен“ Стоян Братоев в интервю за БНТ.
По думите му ще бъдат изградени 1.2 км релсови пътища, като въпросната станция ще има и връзка с депо Обеля. Основната цел е пътуващите от всички влакове по западното направление – Божурище, Кюстендил, Костинброд, директно да влизат в метрото.
По-късно през деня кметът на София Йорданка Фандъкова съобщи, че е приет подробният устройствен план, който гарантира строителството на новата станция.
Станцията ще бъде оформена като интермодален хъб с новата жп гара „Обеля“ и нова автогара за автобусите от западното направление."
Припомняме, че поръчката за новата междинна метростанция бе стартирана в началото на годината. Тя е за пълен инженеринг, като прогнозната ѝ стойност е 47 млн. лв. без ДДС. Средствата се осигуряват от бюджета на Столична община и новата европрограма „Транспортна свързаност“.
През април стана ясно, че 6 компании са подали оферти. Съвсем наскоро са отворени и ценовите оферти на компаниите – на 12 юни, показва справка в Регистъра за обществени поръчки. Най-ниска цена е предложила „Геострой“ АД – малко над 43.7 млн. лв. Най-висока цена е предложила „Трейс Груп Холд“ – малко над 49.5 млн. лв., което е над прогнозната стойност на търга.
Офертата на „Монолит София“ е за 46.4 млн. лв., а на „БС Конструкция“ – малко над 45 млн. лв. Ценовите предложения на „Джи Пи Груп“ и „Обонато Билд“ не са отворени, но липсва документация защо. За момента няма решение за избран изпълнител, нито сключен договор.
Другите линии
В момента приоритетни са трите станции по бул. „Владимир Вазов“, предстои изграждането на 6 метростанции в кв. „Слатина“, обясни Братоев.
Вероятно следващото разширение на метрото ще е към Околовръстното шосе, но за него се чака финансиране. Следващата седмица в Столичния общински съвет ще се коментира подготовката на изграждането му.
Има одобрен общ устройствен план и одобрено трасе, но трябва в рамките на този план да бъде закрепено регулационно въпросното трасе. Става дума за участъка от метростанция „Люлин“ до бул. „Петър Дертлиев“, коментира Братоев.
По думите му въпросната отсечка ще обслужва около 30 хил. пътници от първите три микрорайона на „Люлин“. Предвиден е да бъде изграден и паркинг с около 1000 места, като частни инвеститори са изявили желание да дарят имотите за изграждането му на общината. Братоев уточни, че няма частни имоти, които да засягат строежа на самото метро.
Подземната железница се предвижда да стигне и до „Студентски град“, като трасето ще минава през „Симеоновско шосе“, т.е. тя ще продължава след метростанция „Витоша“, обясни още Братоев. За да се реализира предстои приемане на регулационен план, проектиране и едва тогава строителство. По думите на Братоев тя ще обслужва 45 хил. пътници.