Facebook отбеляза Световния ден на Emoji с любопитна статистика (графики)
Тя показва ежедневната употреба на emoji, както и кои са най-предпочитаните иконки в различните държави
~ 2 мин.
Хората по целия свят си разменят средно по 60 милиона emoji иконки само в платформата на Facebook, а в чат приложението Messenger броят им е още по-впечатляващ, като достига 5 милиарда. Тази статистика бе споделена от социалната мрежа по случай Световния ден на Emoji, 17 юли.
Компанията реши да провери и кои иконки се използват най-често от потребителите. Данните сочат, че emoji предава най-добре чувството за смях – в световен мащаб най-споделяната иконка е тази на човече със сълзи от смях (LOL). Веднага след това се нареждат тези със сърчица вместо очи и изпращащата сърчице с целувка иконка.
Любопитна е и статистиката на Facebook, отразяваща употребата на emoji по региони. Докато Великобритания се движи в крак със световната тенденция и най-популярна там е LOL емоцията, то потребителите в САЩ и Индонезия предпочитат търкалящото се от смях човече. Във Франция най-много обичат да изпращат намигваща иконка, а в Германия и Тайланд – класическата смееща се фигурка. В южните страни с гореща кръв като Мексико и Бразилия, залагат на иконките със сърцевидни очи, а в Италия предпочитат да изпращат сърца с целувки.
Малко по-различно е положението в чата в Messenger. Там прави впечатление, че потребителите в по-голяма степен са склонни да изразяват чувства на любов и иконките със сърчица преобладават в много страни, в това число Бразилия, Тайланд, Франция, Великобритания, Канада, САЩ и Индия. В Австралия пък често се „изчервяват“ чрез emoji, а в Индонезия и Египет обичат да „се смеят“ изразително.
В чест на Световния ден на Emoji потребителите в Messenger могат вече да намерят и нови стикери на някои иконки.
Анализите сочат, че emoji иконките все повече влияят върху начина, по който потребителите днес общуват онлайн. Показателно е, че големи брандове вече ги използват в рекламните си послания. Facebook пък неотдавна разшири възможностите за реакция с emoji и в коментарите под постовете в социалната мрежа.