Да, това е новото BMW X6
"Толкова добър, че го направиха втори път", коментира Пол Хоръл
„Да, това е новото BMW X6, не наистина - това е. Помислихме в началото, че са ни изпратили по погрешка снимки на X4 (на третата снимка), но когато погледнах отблизо, наистина видяхме логото на X6.”, това пише Top Gear относно последната модификация на немския автомобилостроител.
Емблематичното издание посочва, че вероятно са пропуснали да кажат, че последният X6 е бил проста машина с дебела задна част и визия, която те кара да замлъкнеш. Това, обаче, не попречи на надпреварата към шоурумите – BMW продадоха впечатляващите 250 хил. броя от „това нещо“ по цял свят. Ще продадат и още, тъй като моделът е опция и сега, а новата модификация едва ли ще излезе на пазара през тази година.
Новият X6 е както очаквате, имайки предвид стремежът на BMW към всестранна техническа еволюция, по-добър във всеки един аспект от стария. Сред предимствата са – повече мощ, повече икономичност, повече здравина и пространство.
Новият елемент в дизайна е тази втора гънка, вървяща над арката на задните колела. Тя присъства при X4, но е „пропусната“ при X3 и X5. От един бърз поглед разликата в дизайна на двата модела е само наличието при X6 на въздушни отдушници зад арките на предните колела.
Разбира се, под кожата си X6 прилича много на X5, въпреки че е направен за по-динамична езда. Всички версии имат постоянно задвижване на четирите колела и осем-степенна автоматична скоростна кутия. Двигателят на разположение е впечатляващият 50d, 381 конски сили, ускоряващ от 0-100 км/ч за 5,2 сек. и с трудна за вярване емисия CO₂ от 174 г/км. Има и възможност за по-бавен 30d вариант на същия двигател, както и турбо V8 бензинов 50i двигател.
X6 има три опции за окачване. Динамичната предоставя активна система против преобръщане, адаптивни амортисьори и контролиращ въртящия момент заден диференциал. Комфортната съдържа въздушно окачване отзад и адаптивни амортисьори. Професионалната опция обединява всичко от предишните две.
„Както нощта измества деня, толкова сигурно е и, че ще има X6M. Вече можем да усетим шумът на макадама под нас. Е, харесвате ли го? Новият BMW X6 - толкова добър, че го направиха втори път.“ , завършва коментара си Пол Хоръл.