Румънският гигант „5 to go“ отваря първите си кафенета в България
Най-голямата верига кафенета в Румъния изпълнява стратегията си за разширяване извън граница
Популярната румънска верига кафенета „5 to go“ навлиза на българския пазар. След сериозната си експанзия в Румъния, откъдето компанията тръгва през 2015 г., веригата вече е готова за бъдещ растеж.
Като част от целта си да отвори повече от 150 обекта тази година, „5 to go“ иска да се разшири в международен план и има споразумения за отваряне на две кафетерии в България тази година, съобщава Worldcoffeeportal. Подробности за това къде ще са локациите няма, но най-вероятно първите обекти ще бъдат отворени в София. В тях ще се предлагат кафе, студени напитки, кафе на зърна и други кафе продукти, като капсули.
Фокусираната върху стойността верига кафенета ускори растежа на местните магазини през първото тримесечие на 2024 г., отваряйки 40 нови локации и достигайки 550 обекта в 120 румънски града.
Международното присъствие на „5 to go“ в момента включва четири кафенета в Унгария. Веригата има още два обекта, които ще бъдат отворени в Будапеща този месец, а планира те да станат общо 10 в Унгария до края на годината.
През октомври 2023 г. „5 to go“ обяви намерението си да отвори магазин в Братислава – в началото на 2024 г. – и остава в преговори за локации за своя дебют в Словакия.
Това е една от най-големите румънски вериги кафенета, а историята ѝ започва през 2015 г. с предприемача и основател Раду Савопол, който бързо успява да развие концепцията си.
Концепцията Coffee Spot на „5 to go“ възниква от желанието да се капитализират малки търговски площи. Тя представлява модулен остров или пространства под 10 квадратни метра с модерни елементи от градския дизайн и скандинавски стил.
Веригата има и друг тип обекти, наречени PLUS, които бяха представени в края на 2018 г. Те представляват разширени пространства между 50 и 100 кв. м, където вече има и места за сядане за клиентите.
Базираната в Букурещ 5 to go постигна ръст на продажбите от 55% на годишна база през първите шест месеца на 2023 г., достигайки 20 милиона евро, с 5% повече от прогнозата. Оборотът на кафе веригата надхвърли 25 милиона евро през август 2023 г.