Adidas оряза очакванията си за Reebok
Американската марка загуби важен договор във НФЛ, а продажбите не достигат целите си
Adidas оряза продажбените цели на своята марка Reebok през 2015 г. до 2 млрд. евро от 3 милиарда евро, след като загуби основен договор с американски футболен отбор от НФЛ и обяви опасенията за бизнеса на поделението си в Индия.
Германската компания, която е вторият по големина в света производител на спортни облекла компанията, след Nike, придоби Reebok през август 2005 г. за 3.8 милиарда долара. Сделката първоначално доведе до успех след като алианса предложи широка гама от спортни обувки, но оттогава европейската компания и американското й поделение се борят да се изправят на краката си.
Продажбите на Reebok се понижиха с 26% през второто тримесечие и годишни приходи се очаква да паднат до 1,96 милиарда евро. Нейната ефективност рязко контрастира с останалата част от групата на Adidas, която очаква общите продажби да нараснат с близо 10% през 2012.
Главният изпълнителен директор на Adidas Херберт Хайнер заяви, че Reebok трябва да излезе с нови продукти и иска да се съсредоточи върху фитнес категории на поддържане с годни тенденция Crossfit - бягане, фитнес, йога и танци.
Компания запазва общата цел да увеличи продажбите на групата от почти 10% до 17 млрд. евро до 2015 г., с по-бързо от очакваното растеж на своята марка Adidas, както и на голф бизнеса, които да компенсират слабостта на Reebok.