BlackBerry се предаде

Компанията съкращава 1/3 от персонала си и се отказва от потребителския пазар

3677 ~ 2 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Канадският производител на смартфони BlackBerry Ltd. явно не вижда начин да се пребори с конкуренцията на Apple, Samsung и Google. Компанията обяви, че съкращава една трета от служителите си, излиза от потребителския пазар, а според информация на Bloomberg вече усилено се търси потенциален купувач.

Базираната в Онтарио компания обяви, че 4 500 от служителите й ще бъдат съкратени. Причината е, че през третото тримесечие на 2013 г. е отчетена оперативна загуба в размер на 995 млн. долара. Главният изпълнителен директор Торстен Хайнс обяви, че ще бъдат отписани 960 млн. долара от непродадени смартфони. През януари компанията представи новата операционна система BlackBerry 10 (BB10) и двата нови модела - Z10 и Q10. Всички надежди бяха насочени към тях, но заради липса на достатъчно приложения потребителският интерес остана нисък и устройствата залежават по рафтовете.

Официалният отчет все още не е обявен, но според компанията приходите за периода юли-септември са едва 1.6 млрд. долара. Над 50% са от услуги. През второто тримесечие на 2013 г. приходите достигнаха 3.1 млрд. долара - приблизително колкото се очакваше да бъдат и сега. Паричните резерви на канадската компания са се стопили с 500 млн. долара за три месеца и към края на септември те намаляват до 2.6 млрд. долара.

BlackBerry Ltd. също така обяви, че са продадени общо 3.7 млн. смартфона за тримесечието, но по-голямата част от тях са модели, използващи старата операционна система BlackBerry 7.

На базата на тези данни от компанията са преценили, че няма смисъл да се опитват да спечелят потребителите и фокусът ще бъде насочен към корпоративните клиенти. За тази цел BlackBerry анонсира преди няколко дни най-новия си модел Z30. Според анализаторите обаче това отново няма да помогне да се обърне негативната тенденция. За пример се дава американската банка Morgan Stanley, която засега се въздържа от закупуването на новите модели на BlackBerry.

В успеха се съмняват вероятно не само анализаторите, но и акционерите. По информация на Bloomberg компанията е наела счетоводната фирма PricewaterhouseCoopers LLP, която трябва да направи оценка за вероятни купувачи.

Подкрепи Economic.bg