Economist за танцуващите и мразещите чалгата
Изданието разказва за евросубсидията, която "Пайнер Медия" получи по ОП "Конкурентоспособност"
"Фондовете на Европейския съюз няма да бъдат използвани за силиконови гръдни имплантанти". Това необикновено обяснение вероятно не е това, което някои би очаквал да чуе от компания, спечелила един милион евро европейско финансиране. И все пак именно така Митко Димитров, президент на "Пайнер Медия", трябваше да защити субсидията за своята компания, пише списание Economist.
Изданието коментира, че разкритието за евросубсидията на "Пайнер" предизвика недоволство в България. За да обяснят на читателите си причините за бурната реакция, от Economist обясняват що е то чалгата: смесица от ориенталски, поп и денс стилове, включващ оскъдно облечени жени и откровени сексуални текстове. "Тя е също така и един от най-поляризиращите въпроси в България, разделящ обществото на "танцуващи я" и "мразещи я", добавя изданието.
Докато българските власти бързо увериха, че "от формална гледна точка, всичко е наред", когато става дума за правила и средствата на ЕС, ЕК има основания за подозрения, особено във време на икономически затруднения на целия континент.
В материала се споменава и за предложението на режисьора Теди Москов да бъде въведен данък за чалга музиката, а също и за поп-фолк песента "Гербер", възпяваща управляващата партия ГЕРБ.