McDonald's ще предлага кафето си из щатските магазини
Американската верига за бързо хранене ще сътрудничи с Kraft Foods, за да продава продукта си McCafé
Eкспанзия
Скоро вие ще можете да се събуждате с кафе на McDonalds (MCD), без да ходите до McDonald's, информира американската телевизия CNN Money щатските си зрители.
От веригата за бързо хранене заявиха във вторник, че сътрудничат с Kraft Foods (KRFT), за да започнат да продават своята марка McCafé в магазините за хранителни стоки от началото на следващата година.
Кафето за вкъщи ще се предлага в разнообразие от вкусове, включително тези, които са вече на разположение в ресторантите на MCD като "премиум изпечено", френска ванилия“ и „лешник“. Не се съобщава дали подобна стратегия се обмисля и за обектите на веригата в Европа.
CNN припомня, че изпълнителният директор на McDonald's Дон Томпсън наскоро заяви, че неговите ресторанти продават повече кафе, отколкото всеки друг в САЩ. В стремежа си да привлече повече клиенти, MCD масово раздаваше кафе безплатно през пролетта - по същото време, когато конкурентът Taco Bell пусна дългоочакваното си първо меню за закуска.
Сътрудничеството между MCD и KRFT също така може да се разглежда като силен удар по най-големия им конкурент по продажби на кафе - веригата Starbucks Coffee (SBUX).
KRFT използваше дистрибуцията на SBUX за кафе в магазините за хранителни стоки, но спря през 2010 г., когато веригите за кафе са отпаднали от партньорството. Разривът между двете компании доведе до продължителна битка, от Starbucks излезе с 2,7 млрд. долара загуби.